• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramonschoemaker

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo, ik wil graag een excel document opmaken met hierin een kentekenregistratie van auto's die parkeren bij ons en dan niet bij ons binnen komen maar gezellig in het dorp gaan winkelen.

Nu heb ik een simpel bestandje gemaakt, en wil ik dat als ik een kenteken voor de 2e keer invul dat ik hier dan melding van krijg... weet iemand hoe ik dit zou kunnen fabriceren???

B.v.d.

Ik zou gewoon een voorwaardelijke opmaak op je invoerlijst zetten, zodat een nieuwe vermelding direct kleurt als hij vaker voorkomt. Ik weet niet of de 2010 gemaakte en omgezette versie een goed beeld geeft

Bijlagen

Ik zou gewoon een voorwaardelijke opmaak op je invoerlijst zetten, zodat een nieuwe vermelding direct kleurt als hij vaker voorkomt. Ik weet niet of de 2010 gemaakte en omgezette versie een goed beeld geeft

Hallo, allereerst excuses voor mij late reactie!

Maar dit is inderdaad helemaal perfect! Hoe kan ik dit uitbreiden naar meedere regels in dezelfde kolom?

B.v.d.

Het is misschien goed om weten dat het registreren van kentekens illegaal is en zeker indien je dit gaat/wil gebruiken om mensen daarop aan te spreken.
U weze gewaarschuwd.

Cobbe

Je kunt de bereiken naar behoefte uitbreiden. Of begrijp ik je vraag verkeerd?

Nou ik als ik nu in rewgel 50 bijvoorbeeld hetzelfde getal type worden ze niet allebei rood, hoe ik zorgen dat dit over de gehele kolom doorloopt?

Gr,

Bijlagen

• Opmaakregel bewerken 7-2-2011 121928.jpg
    Opmaakregel bewerken 7-2-2011 121928.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 55
Een antwoord zou een herhaling van woorden zijn, dus maar een plaatje.

Wat ik eigenlijk bedoel, (zie bijlage) hier zie je dat ik in regel 43 een 5 heb getikt an dat deze 5, en de 5 erboven niet rood kleuren. Want ik vind dit heel fijn inderdaad, maar als ik nu bijv. 15 kentekends invoer werkt het daarna niet meer.

Hoor het graag,

B.v.d.Bekijk bijlage kenteken(rdg)(2).xls

Dit ligt aan het bereik van de naam 'kenteken'
Deze is dynamisch, telt aantal invoer waarden en maakt het bereik dan net zo lang.
Dit werkt dus niet als er lege cellen tussen zitten.
Het bereik is dan korter dan waar de laatste waarde is te vinden

Ok, excuses voor mijn domheid! Ik vind dit een prachtig programma,
zou ik misschien nog eens mogen weten hoe deze functie gemaakt kan worden?
Vind dit wel erg mooi en snap er niks van haha,

B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan