controleer hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom VH

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hallo,

Hoe kan je de staat van de hardware controleren? Iemand die het lijstje kan aanvullen?
  • HDD maxtor/seagate: Seatools
  • Voeding:
  • Ram:
  • grafische kaart:
  • ...

Hieronder wat meer randinformatie:

Ik wil een oude pc in mijn werkstal zetten om af en toe iets op te zoeken op het net en een beetje muziek te kunnen beluisteren. Ik heb daarom wat "afgedankt" materiaal bij elkaar geraapt. Gewoon als hobby en ik leer intussen misschien nog iets bij :)

Nu heb ik alles ge�nstalleerd inclusief software. Alles werkte volt en naar wens. De volgende dag start win2000 niet meer op. Telkens een blauw scherm en telkens op een ander ogenblik. "NDLR missing" kwam er ook op maar nu niet meer. Ik vermoed dat het een of ander komponent is dat niet voldoet.

Alvast hartelijk dankt!

Goede morgen,

in de link hieronder wat mogelijke oplossingen.Er vanuitgaande dat je een typefout gemaakt heb in NTLDR
http://support.microsoft.com/kb/318728/nl

Denk dat je eerst eens kunt kijken naar methode 3.

Had je een schone installatie gedaan van W2000?
Alle drivers op orde?geen uitroeptekens dus in apparaatbeheer?
Testen van geheugen:memtestMaar dat heeft nog geen prioriteit.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!

Goede morgen,
Had je een schone installatie gedaan van W2000?
Alle drivers op orde?geen uitroeptekens dus in apparaatbeheer?
Testen van geheugen:memtestMaar dat heeft nog geen prioriteit.

Verse installatie. Alle drivers correct geinstalleerd. Geen uitroeptekens. NTLDR is het probleem niet. Ik heb deze melding maar 1x gekregen. Nadien kreeg ik die melding niet meer. Enkel nog blauwe schermen. Telkens op verschillende momenten tijdens de opstart van win2k. Telkens verschillende foutcodes. Hoe meer de PC opnieuw opstartte (na een blauw scherm), hoe verder de win2k opstartte. Na 5 keren kon ik mij inloggen en dan weer een blauw scherm. Ik heb hem dan maar uitgezet om verdere schade te voorkomen.

Ik zal vanavond de NTLDR eens "vernieuwen" maar het zou mij sterk verwonderen dat dit het probleem zou zijn. Als de NTLDR niet in orde zou zijn dan zou win2k toch niet aan het opstartprocess beginnen? Het is alsof de gegevens van de HDD niet correct worden gelezen. Niet dat ik veel van computers ken,...

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd met een andere oude voeding (250W) en dan blijft hij al hangen bij het bij het detecteren van HDD.

Oude voeding er weer in en nu start hij toch op zonder problemen. Ik heb een voeding besteld. Zal zien wat het geeft met de nieuwe erin.

Tom

Hoi !

Div. foutmeldingen is meestal 'n geheugenfout.....

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zou ik zeker mee beginnen.

Greetz,

Harry.

Hallo!

Uiteindelijk was het een "bad sector" op de harde schijf. Ik had deze voor de installatie van win2k gescand met seatools. Hij gaf aan dat er een error was. Ik dacht echter dat hij deze automatisch hersteld zou hebben. Bij een SATA HDD van seagate doet seatools dit. Ik heb echter een SATA HDD van maxtor. De beschadigde sector herstellen was dus blijkbaar niet mogelijk met seatools.

Ik heb nadien hdd regenerator gedownload. De demoversie hersteld maximum 1 beschadigde sector. Nu is het probleem opgelost

Memtest gaf geen errors.

PS weet iemand toevallig een freeware programma dat van de meeste HDD's de beschadigde sectoren hersteld? voor HDD regenerator moet je betalen als je meer dan 1 beschadigde sector hebt. Of hoe doen jullie het?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan