• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

controleren beschikbare velden in slicers

Status
Niet open voor verdere reacties.

MathijsBoermans

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2017
Goedemiddag,

Ik heb in een bestand 3 slicers staan die zich verhouden als een hiërarchie: vestiging > team > medewerker. Voor de overzichtelijkheid is het nodig dat je wanneer je een vestiging kiest je alleen de teams van die vestiging ziet en wanneer je een team selecteert je alleen de medewerkers van dat team te zien krijgt.
Je kunt dit in excel aanpassen door bij de slicerinstellingen "items zonder gegevens verbergen" te selecteren. Echter, wanneer je dit doet en je selecteert een medewerker, dan worden de andere teams ook niet meer getoond. Om dus een ander team te selecteren moet je eerst het filter verwijderen uit de slicer van de medewerkers, wat niet erg intuïtief is.

Ik zoek een manier waarbij de team alleen gefilterd worden op de geselecteerde vestiging en niet op de geselecteerde medewerker.

Overigens komt de draaitabel waar de gegevens vandaan komen uit PowerPivot, voor het geval dit iets uitmaakt.

Bijgaand een voorbeeldbestand

Bekijk bijlage voorbeeld slicers.xlsx

Zonder draaitabel wat lastig te beoordelen.

Zonder verbinding met een datasource lijkt het wat moeizaam.

De datasource zit gewoon in het bestand, dit is een linked table. Ik heb trouwens de indruk dat het niet mogelijk gaat zijn dit goed te krijgen omdat slicers niet meer als slicer functioneren wanneer je er een macro aan toewijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan