Controleren of ik USB 1.1 of USB 2.0 heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Total Eclipse

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ik heb op mijn PC 4 USB-aansluitingen, type A-connector (2 direct op het moederbord en 2 extra aansluitingen op een ingebouwde PCI-kaart).

Kan ik op een of andere manier controleren of dit USB 1.1 of USB 2.0 aansluitingen zijn??

Ik heb in de documentatie van het moederbord gekeken en tevens bij apparaatbeheer en systeem info in windows, maar ik kan het nergens vinden.

als je een of andere USB apparaat op de poorten aansluit, krijg je melding of over een USB1 gaat

Als ik een USB-apparaat aansluit (printer, memory stick, webcam) zie ik geen melding over het soort USB-aansluiting.

Ik vraag dit overigens, omdat ik een USB 2.0 apparaat wil kopen en ik wil daarom juist graag van tevoren weten of ik USB 2.0 aansluitingen heb, anders zal het apparaat veel langzamer werken. Als ik het apparaat eerst koop en dan aansluit en zie dat ik alleen USB 1.1 heb, dan is het al te laat...

Franz ik heb Everest gedownload en laten draaien.... er staat vanalles bij over de USB-aansluitingen, maar nergens staat iets over 1.1 of 2.0 :-(

Admin_Frisian, mijn overzicht ziet er ongeveer hetzelfde uit als jouw overzicht, met het ene verschil dat er bij mij niet bijstaat of het USB 1.1 of USB 2.0 is (en daar ging het juist om :P)

USB 2.0 werkt ook op 1.1, zal alleen idd de snelheid van 1.1 houden. Werkt echter prima. Je zou ook een USB 2.0 kaart kunnen installeren (+/- € 9,95).

rechtsklik op "deze computer" ==> beheren ==> apparaatbeheer ==> usb-controllers ...
daar kan je zien of je usb2 hebt en dewelke usb2 is ...
in mijn geval heb ik 4 usb-poorten, waarvan maar 1 usb2 is ...

Bijlagen

• usb-controller.jpg
    usb-controller.jpg
    13,7 KB · Weergaven: 319
ja het is te controleren, zonder allerlei installaties

Ik heb op mijn PC 4 USB-aansluitingen, type A-connector (2 direct op het moederbord en 2 extra aansluitingen op een ingebouwde PCI-kaart).

Kan ik op een of andere manier controleren of dit USB 1.1 of USB 2.0 aansluitingen zijn??

Ik heb in de documentatie van het moederbord gekeken en tevens bij apparaatbeheer en systeem info in windows, maar ik kan het nergens vinden.

Kijk via configuratiescherm naar hardware en dan apparaatbeheer. Daar staan de zgn. USB-controlers. Staat hier USB standaard, dan heb je te maken met USB 1.x, staat er echter ééntje bij met "USB enhanced" dan werken alle USB ingangen met 2.0-apparatuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan