• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controleren of medewerkers hun training hebben gevolgd

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceD

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2017
Goedemiddag,

Gisteren al een vraag gesteld over een bijna de zelfde vraag.. Dat was me gelukt! bedankt nog hiervoor!
Echter is er een probleem omdat hier de medewerkers bij een vast contract een ander personeelsnummer krijgen.
Op het oude personeelsnummer hebben ze dus de training gevolgd.
En op hun nieuwe staat dan vervolgens NEE, omdat het JA antwoord gekoppeld is aan zijn/haar oude personeelsnummer.

Is hier een manier voor dat hij vervolgens zoekt bij NEE of haar zijn naam er dubbel instaat en er toch een JA komt?
Misschien verwacht ik nu te veel van excel hoor ;)
Je kan er zo veel mee!

=index ? of =match?

Hoor het graag van jullie,

Zie voorbeeld

Gr,
Maurice

Bijlagen

Een optie:
Code:
I2: =ALS(SOMPRODUCT((Veiligheid!$A$2:$A$13=$B2)*NIET(ISLEEG(Veiligheid!$J$2:$J$13)))>0;"Ja";"Nee")
J2: =MAX(ALS(Veiligheid!$A$2:$A$13=$B2;Veiligheid!$J$2:$J$13;0))
Let op: formule in J2 in een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren/wijzigen.

Voorbeeld bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Voorbeeld gezien en super!
Alleen wat bedoel je met afsluiten control shift enter? als ik een lijst toevoegt dat ik daar mee moet eindigen?
Thanks!

Gr,
Maurice

Goedemiddag,

Heb het gelezen.. maar ben te onervaren denk met Matrix functies.
Wat ik heb gedaan.
Van tabblad2 (Veiligheid) heb ik alle gegevens ge-delete behalve A1 t/m J1. Vervolgens heb ik daar de originele lijst geplakt (Fictieve namen vervangen door echte namen).
Dit heb ik precies zo gedaan op tabblad 3 (Personeelslijst) en hier de lijst van HR opgeplakt. Alleen dan komen er totaal geen resultaten :)
in jouw formules control-alt-enter gedaan alleen dit veranderd ook helemaal niks.

Denk dat het een klein iets is waar ik niet achter kom wat ik fout doe..

Gr,
Maurice

Weet al waar het mis gaat.
HR stuurt ons een andere benaming qua naam. (Kaas, Johan) sturen ze als (J. Kaas)

Daarom pakt die formule het niet! ben in me eerste post dus niet correct geweest.
Is dit nog te berekenen met behulp van personeelsnummer?

Gr,
Maurice

In bijlage een optie met een hulpkolom waarin een naam met voorletter gegenereerd wordt. Ik durf niet te garanderen dat dit altijd goed gaat, er is zoveel variatie in naamgeving.

Beter lijkt het me om jouw sheet af te stemmen op die van HR (of omgekeerd) qua namen...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan