• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Controleren of waarde in lijst ander tabblad (deels) voorkomt in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joepiooo

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2011
Goedemorgen,

Ik heb een lijst van auto's en bandenmaten en ik wil kijken of een bepaalde maat voorkomt in een lijst van een ander tabblad.

Wanneer deze maat gedeeltelijk voorkomt dan moet ik in een KOLOM F en in KOLOM G "Ja" en wanneer hij niet voorkomt "Nee" gezet worden.

Het hoeft dus niet perse een exacte match te zijn. De tekst in de lijst moet voorkomen in KOLOM F of KOLOM G.

Ben echt al uren aan het pielen maar krijg het niet voor elkaar. Momenteel heb ik dit maar krijg overal #Waarde! terug.

Bekijk bijlage filter-2.xlsx

Zou iemand mij hier beter bij kunnen helpen?

Alvast bedankt voor enige hulp.

Grt

Joep

Hallo Roncancio,

Bedankt voor de snelle reactie en input. Ik krijg echter overal Nee terug omdat het volgens mij geen exacte match is. Zou dit kunnen?
De bedoeling is dat hij in tabblad maten een maat vind "235 / 60 18" en deze ook vind in de lijst E2 ect... De tekst "235 / 60 18" komt ook voor in de lijst maar is niet exact hetzelfde omdat er nog extra info achter staat:

235 / 60 18 103H

Toch moet hij dan een ja neer zetten omdat het begin wel een match is. Is dit ook mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan