controleren van bios bij het opstarten uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik streef er nu naar om mijn pc zo snel mogelijk te laten lopen:p kheb hem al van 90 seconden naar 50 seconden kunnen boosten:D(amd athlon xp 1700+, 1,5 ghz, 80 gigabyte: 7200 rpm, 2 meg cache, 512 mb ram) nu merk ik op dat het controleren van de bios 15 seconden duurt!!! voordat hij begint xp te laden:confused: bestaat er dus een mogelikheid dat hij dit allemaal niet meer controleert zodat ie nog sneller wordt:)

p.s. voor het systeem dat ik heb: is 50 seconden al mooi? (er start ook msn messenger mee op, bearshare, spywareguard en avg) dankzij bootvis heb ik het aantal van 12 à 13 keer dat je dat groene balkje ziet tijdens het laden kunnen herleiden naar 5:D

zijn er nog tips om hem nog sneller te laten lopen(die dus wel verantwoord zijn, niet overklokken en al die zaken en geen schadelijke software)

Je kan bv. in de Bios ,,POST'' (Power On Self Test) uitschakelen dit scheelt ook tijd.
Alleen als er iets fout gaat krijg je geen melding.

Hoi,

Ben ff nieuwschierig, waarom zijn 15 seconden zo belangrijk dat je de postfase en biosinstellingen wil wijzigen, die daar toch een functie hebben?

Of gaat het je om de kick ;)

en ja als tip kan ik zeggen messenger etc... niet mee op laten starten dan wordt ie nog sneller. XP eraf en 2000pro erop etc...

een 10000 toeren hdd erin of een raptor.
C partitie beperken tot hoognodige data en hoe kleiner hoe sneller [regelmatig derfragmentern] en de rest op een andere schijf installeren.

etc...
Ik weet niet hoever je wilt gaan voor deze tijdwinst :p

suc6
H

Je vertelde dat je Bearshare laat opstarten. Gisteren heb ik op ASO gelezen dat het wordt afgeraden om P2P programma's tegelijk op te laten starten met windows. Scheelt misschien ook nog een klein beetje in de snelheid.

om de kick:p, kwil deze bak sneller krijgen dan degene van mijn pa(3,0 ghz, verder alles hetzelfde, behalve video die hier veel sterker is):p die start nu op in 25 seconden(kan ik wrs nog sneller krijgen mar geen zin in:p) mar post vind ik niet in bios, waar stat dat?

bearshare en al die progjes laat ik liever staan, omdat ik ze tog zowiezo altijd gebruik en ik dan anders al die tijd verlies:)

Ik heb dat van Bearshare nog even opgezocht.
Dit vertelde Miekiemoes in ->*dit topic*<-: Dit is totaal afgeraden om P2p-programma's samen met je windows te laten opstarten. Zal je ook wel merken aan je bandwith.

kweet:p dit topic was van mij:D:p maar tog laat ik het liever aanliggen:)ik ben namelijk altijd wel aan het downloaden, ik ben meer dan voldoende beveiligd tegen virussen en al, kheb nog nooit een crash gehad, heb nu gwn me pc herinstalleerd omdat ik windows op een andere schijf wou hebben:) die post heb ik moeten plaatsen omdat ik via internet explorer een virus had binnengekregen die mijn virusscanner had uitgeschakeld, nu werk ik tog met firefox en heb bijna nix meer van meldingen dat er een virus is, en bearshare heeft maar een halve seconde nodig om op te starten, het is idd msn die zo lang duurt, maar omdat allemaal af te moeten zetten:confused: ik merk wel dat bij sommige pc's de bios helemaal niet doorlopen wordt, mar bij mij niet, dit moet tog ook mogelijk zijn?

welk moederbord heb je erin zitten en welk bios-versie?
dan kunnen we verder zoeken...:confused:

grtzzz

schaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan