Hallo,
Ik probeer een automatische projectnummer aan te maken via VBA. Ik heb het volgende:
De lijst die hier wordt geprint wil ik controleren op een bepaald projectnr. als het bestaat, dan krijgt het een groter nummer toegekend totdat er een nummer is dat niet in de lijst staat:
Het nummer wat ik heb aangemaakt wil ik controleren of het in de folder staat. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
Willie
Ik probeer een automatische projectnummer aan te maken via VBA. Ik heb het volgende:
Code:
Private Sub knop_Click()
If ListBox1.ListIndex = -1 Then Exit Sub
c00 = "Z:\PROJECTEN\" & Listbox1.Value & "\DOCUMENTEN\*.sldprt"
ListBox2.List = Filter(Split(CreateObject("wscript.shell").exec("cmd /c Dir """ & c00 & """ /b/o").stdout.readall, vbCrLf), ".sldprt")
End Sub
De lijst die hier wordt geprint wil ik controleren op een bepaald projectnr. als het bestaat, dan krijgt het een groter nummer toegekend totdat er een nummer is dat niet in de lijst staat:
Code:
Dim i As Integer
Do While i < 99
If i = 0 Then
i = i + 1
End If
Dim lengtenr As Integer
If i < 10 Then
lengtenr = 8
Else
lengtenr = 9
End If
partnr = Mid(projectnr, 1, Len(projectnr) - lengtenr) & i & ".sldprt"
'Een code dat controleert of partnr in de lijst staat die aangemaakt is door bovenstaande code.
i = i + 1
End If
Loop
Het nummer wat ik heb aangemaakt wil ik controleren of het in de folder staat. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
Willie