Controleren van verkeer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chill Factor

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
24
Ik weet niet of ik in de juiste sectie van dit forum zit om deze vraag te stellen, mijn excusses moest dit niet zo zijn. ;)

Ik heb mijn pc als server ingesteld met een switch als verbinding tussen het Internet en de andere twee PC's. Dat zijn de computers van de kinderen. Nu ben ik tegen de Big Brother toestanden maar mijn upload en download loopt soms nogal eens de spuigaten uit.
U hoort me waarschijnlijk al aankomen..... :)

Met welk programma kan ik dit verkeer controleren en eventuele restricties opleggen aan de puber die de schreef over gaat?

Alles draait onder Windows XP.
 
Je kunt de hoeveelheid van de download en de upload beperken met programma's als costaware en du meter. ALs je restricties wil opleggen aan bepaalde soorten pagina's, kan je daarvoor de internet opties gebruiken. Daarnaast kan je ook nog je host file gebruiken om bepaalde sites te koppelen aan je localhost (dus als je niet wil dat je kinderen naar www.helpmij.nl gaan, koppel je die aan 127.0.0.1).
Om echt goed alle verkeer te kunnen beperken, raad ik je een proxy programma aan zoals bijvoorbeeld winproxy. Wil je nog een stap verder gaan, installeer dan isa server. Helaas is die laatste ook erg ingewikkeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan