Controleren via URL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Berichten
147
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt, maar er komen regelmatig updates. Nu wil ik een button maken genaamd: "Updates zoeken"
Maar als ik daarop klik, wil ik dat hij vanaf mijn site te pakken krijgt of er een nieuwe update is. Hoe doe ik dat?

Thanks

Mod: Graag iets beleverder je vraag beginnen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een programma gemaakt, maar er komen regelmatig updates. Nu wil ik een button maken genaamd: "Updates zoeken"
Maar als ik daarop klik, wil ik dat hij vanaf mijn site te pakken krijgt of er een nieuwe update is. Hoe doe ik dat?

Plaats op je site een .txt bestandje met daarin niets anders dan het versienummer.
In button_click laat je dan het bestand uitlezen met een HttpWebRequest:
Code:
'Online bestand uitlezen (door Famlam)
Private Function ReadOnlineFile(ByVal URL As String) As String
        'Versiebestand uitlezen zonder op te slaan
        Try
            Dim WebReq As Net.HttpWebRequest = CType(Net.HttpWebRequest.Create(URL), Net.HttpWebRequest)
            Dim WebResp As Net.HttpWebResponse = CType(WebReq.GetResponse(), Net.HttpWebResponse)
            Dim Stream As IO.Stream = WebResp.GetResponseStream()
            Dim Buffer(WebResp.ContentLength - 1) As Byte
            Dim bytesToRead As ULong = Buffer.Length
            Dim bytesRead As ULong = 0

            'Downloaden
            While bytesToRead > 0
                Dim GelezenBytes As ULong = stream.Read(Buffer, bytesRead, bytesToRead)
                If GelezenBytes = 0 Then Exit While
                bytesRead += GelezenBytes
                bytesToRead -= GelezenBytes
            End While

            stream.Close()
            Return System.Text.Encoding.UTF8.GetString(Buffer)
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show("Fout!", "", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
            Return My.Application.Info.Version.ToString
        End Try
    End Function
Vervolgens vergelijk je de waarden en kijk je of de nieuwe versie hoger is dan de huidige versie. Indien dat zo is, kun je die bestanden downloaden of de gebruiker naar een webpagina sturen.

succes.
 
Hartelijk bedankt, maar ik snap je antwoord niet echt zo goed.
 
In je button moet je die code plaatsen, en plaats in je fTP bestanden een bestandje met de versienummer
 
zou dit ook mogelijk zijn met bijv een serial systeem waar je dan serials in een document zet en ze dan zo uitleest?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan