Controleren wie mail geopend heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@NTINEY

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2003
Beste mensen,

Wij werken hier met 7 computers en hebben een gezamelijke inbox. Soms worden er mailtjes geopend die niet voor die persoon bedoeld zijn waardoor andere de mail als gelezen zien en er vanuit gaan dat deze in behandeling is genomen.

Is er een mogelijkheid om in Outlook om terug te kijken wie bepaalde mails heeft geopend?

Hoop dat ik mijn vraag zo een beetje duidelijk heb uitgelegd, anders hoor ik het graag.

Gr,
Danny

Nee, dat is er niet. Een oplossing zou kunnen zijn om de mail weer te sluiten, rechs klikken op de mail in de inbox en de mail weer als ongelezen te zetten.

Ron

Waarom een gezamelijk inbox? Ik zou het veranderen, dat ieder zijn eigen inbox heeft.
Is veel handiger en soms zitten er mails tussen waar andere niks van hoeven te weten!
Niet dat het geheimen zijn..

@lightthunder: als je een service verlenende afdeling bent dan wil je 1 inbox hebben, bv service@abc.nl. Iedereen kan erbij en iedereen kan antwoorden. Dat heeft een nadeel en dat geeft D@NTINEY hier aan. Nu nog een mooie oplossing

Ron

Een andere mogelijkheid is om een group aan te maken (bijvoorbeeld mailservice) en daar de mensen lid van te maken die er toegang tot moeten hebben. Dan laat je de mail van service@ doorverwijzen naar de group mailservice en de mensen die dan rechten hebben krijgen de mail in hun eigen mailbox. Je kunt dan een regel aanmaken dat de mail gestuurd naar service@ in een map terecht komt.

Hier is het nadeel weer van dat je goed in de gaten moet houden wie welke mail in behandeling heeft.

Het is dus een of / of situatie.

Of je maakt onder het mailadres mappen aan met de namen van de medewerkers die erin moeten kijken en dat zij zelf bijhouden voor wie de mail is en die dan naar de desbetreffende map slepen. Blijft het wel gelezen staan maar nu kan de desbetreffende medewerker zijn eigen map in de gaten houden en bijhouden.

(ik ben er vanuit gegaan dat er een (exchange) mail server draait op het bedrijf)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan