controlleer programma gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Hallo allemaal, is er een programma dat de bezigheden van ande4e programma's controleerd, dus bijvoorbeeld wanneer ze actief zijn en welke bestanden/websites ze ophalen?

Alvast bedankt, ecross

Er zijn wel programma's om bijv. je netwerk te monitoren (Wireshark) of wijzigen aan je bestanden/registry bij te houden. Geen van deze programma's is in staat om dit echter te koppelen aan het programma dat de wijziging uitvoert.

Daarnaast moet je voordat je hier aan begint, je eerst heel goed afvragen wat je wilt meten. Dit soort programma's genereren heeeeeel veel data. Het handmatig filteren van de informatie kan aardig uit de hand lopen (wat tijd betreft)

Niet helemaal wat ik zoek omdat als je er achter komt dat er bijvoorbeeld een verdachte website word opgevraagd, wil je graag het betreffende programma verwijderen. Maar ja

Zijn er niet ook programmas om die data te analyseren?

Niet dat ik weet. Het zou mijn leven een stuk prettiger maken als het wel zo was. Probleem is dat er voor een computer niet vast te stellen is of bepaald gedrag wenselijk is of niet. Zo kan bijv. het commando FORMAT C: heel erg gewenst of ongewenst zijn. Software is nog niet in staat om in te schatten of dit wenselijk is. Dat maakt analyse ook zo lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan