Controller kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
85
Bij mn moeders computer is de controller op haar moederbord kapot. We dachten eerst dat de hdd zelf kapot was, maar nu zit er een nieuwe in en hij geeft de zelfde melding. Toen zijn we naar de winkel gegaan en die zij dat de controller kapot was. Ik heb nu de hdd eruit gehaald en wil die dan met een hdd dockingstation extern maken. Alleen er staat geen besturingssysteem op dus er moet iets op gezet worden. Op internet heb ik gelezen dat windows vista of 7 niet op een externe hdd gezet kunnen worden.

Mijn vraag is als ik die hdd in mijn computer zet en dan windows 7 installeer en dan in dat docking station zet. werkt het dan? of moet ik dan iets met de drivers doen? of is het gewoon onmogenlijk? zo ja, kan ik er dan windows xp opzetten zoals je bij een usb stick ook kan doen?

alvast bedankt
 
Als ik je goed begrijp wil je weer een hd met os plaatsen op een moederbord dat defect is. Dit gaat dus niet werken, als je controller idd stuk is kan je dit wel vergeten.
Een nieuw moederbord aanschaffen is de enigste optie.
 
Nee, een externe hdd gebruiken. want hij kan ervan opstarten en hij komt gewoon in de bios en gaat gewoon aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan