controllerfout D:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad4Jansen

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Heren/dames,

Omdat het opslaan/browsen op mijn D: partitie vreselijk traag is ben ik eens gaan zoeken in de logboeken van mijn systeem en kwam deze fout tegen. Kan dit de oorzaak zijn van mijn probleem en zo ja wat kan ik er aan doen ook doet mijn dvd/cd speler het niet meer F: maar daar heb ik niets in kunnen vinden.
:mad:

Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk0\D.

Zelf ben ik niet zo'n computer techneut graag hier een beetje rekening mee houden met antwoorden..:o

De vrije ruimte kan het probleem niet zijn deze is nog 60% ongebruikt.

Alvast bedankt
Ad

Visha ??

Visha,

Mij HD kan dus een probleem hebben begrijp ik uit de link, maar ik zie nergens iets wat ik kan downloaden om mijn HD te testen.:(

Ad

Visha,

Mij HD kan dus een probleem hebben begrijp ik uit de link, maar ik zie nergens iets wat ik kan downloaden om mijn HD te testen.:(

Ad

Ja waarschijnlijk wel.
euhm.. welke merk heb je want de site van je hd merk heeft meestal eigen diagnostische tools om je hdd te testen. Hier is een lijst . hoe betrouwbaar deze site is weet ik ook nie tmaar je kan altijd ook zelf ff googlen.

je kan ook gebruik maken van windows.
Deze computer > rechtermuisknop op je hd > eigenschappen > tabblad 2 (extra volgens mij) > eerste knopje van controle > nu controleren.

je kan het ook via ms prompt doen.
start > uitvoeren > cmd.exe > opent een ms-dos prompt > chkdsk c: /f /r > waarschijnlijk vraagt ie je pc opnieuw te booten > voer hier Y/J in > herstart de pc > tijdens opstart wordt de pc gescant

de windows scans zijn snel en niet echt grondig. daarom zou ik aanraden een programma van je hd maker.

Extra Info
Extra Info 2

Tevens zou ik zo snel mogelijk een backup maken van je bestanden die je wilt bewaren ;)

Byee VRC

mijn HD is

Hoi Visha,

Mijn Laptop is een Sony vaio en mijn schijf is een Hitachi_DK23fa-60, oke het is een oud beestje maar ik wil hem nog niet kwijt:eek:

Maar je hebt gelijk ik moet een backup gaan maken. In de tussentijd heb ik het windows schijfcontrole programma gevonden en ga dat nu proberen.

Ad

Het verwachte is gebeurd

Nu bij het opstarten begint hij eerst onophoudelijk te piepen om vervolgens vreselijk traag te zijn.:evil:

Afgelopen weekend eerst maar eens wat anders gehaald
;)
Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan