Convert stoppen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Celesto

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Beste,

Ik heb een groot probleem op mijn andere computer:
Ik heb de schijf proberen te converteren naar NTFS, maar wil het nu stoppen. Helaas, elke keer als ik mijn computer opstart komt hij WEER met het scherm dat hij gaat converteren.
Weet iemand hoe ik dit kan stoppen?

Ik neem aan dat dit bericht komt bij het openen van Windows?

Zo ja, kijk dan bij Start > Uitvoeren > msconfig > Opstarten of er een programma tussenstaat waarmee geconverteerd kan worden.

hoezo "ik wil nu stoppen"? Wil je halverwege afbreken? Dat zal niet lukken. Je moet de conversie eerst helemaal afmaken, anders heb je een schijf die maar half is "ingericht" met een bepaald bestandssysteem, en dat werkt niet.

de ene helft van de schijf is NTFS, de andere FAT32 (denk ik?)....
zie het maar zo: de ene helft spreekt Russisch, de andere Japans, en ze hebben van elkaar geen idee waar het over gaat. Dat komt niet goed. Je moet dus eerst de conversie naar NTFS afmaken, daarna kan je het desgewenst (maar waarom zou je dat willen?) opnieuw veranderen en instellen op FAT32

Het probleem is 'n beetje dat dan al m'n bestanden weg zijn ;)
Maar het is al gelukt, ik heb hem in veilige modus opgestart en dan Oudste werkende configuratie gebruikt o.i.d.
Nu doet ie het weer, paar programma's kapot maar al mijn bestanden zijn er nog :D

je bestanden gaan nooit weg via converteren.
dat programmas niet meer werken heb je aan je eigen te wijten door het steeds af te breken.
gezond kan het echt niet zijn voor je schijf.

Afbreken tijdens intensieve schijf processen (converteren, comprimeren, partitioneren) zijn nooit goed.. Je kan het bestands systeem er zelfs mee beschadigen als je pech hebt.

Ik snap dat het niet goed is..
Maar weet u zeker dat de bestanden niet verdwijnen..? Ik heb namelijk op meerdere plekken gelezen dat je wel je bestanden kwijt bent.. :confused:

Bestanden kunnen beschadigd raken ja.
Heb je nog wel evenveel schijfruimte als voorheen?

Je kunt een recovery tool gebruiken om de data op te sporen.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel ruimte ik hiervoor over had, maar het is rond de 6 GB gebleven.
Een recovery tool heb ik al gebruikt, maar er is niks weg. Heb ook nog niet gemerkt dat er iets verdwenen is. :)

Dan snap ik het probleem even niet meer :-).
En waarom laat je het converteren niet aflopen? Zal nu toch wel klaar zijn??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan