• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Convert to Numer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
495
Ik heb een .dat bestand wat opgeladen wordt in Excel. Dit gebeurt met de Tekst Import Wizard. Hier wordt een vaste kolomindeling bepaald. Wanneer de wizard gedraaid is verschijnt de data in Excel. Veel van deze kolomen zijn nu tekstvelden en dienen omgezet te worden in getallen.

Nu gebeurt dit door de in betreffende cel met een groen puntje te gaan staan en vervolgens alle onderliggende data te selecteren. Hierna wordt de tekst omgezet in een getal door 'Convert to Number' te hanteren. Aangezien dit voor 15 kolommen en 65.000 cellen dient te gebeuren kost dit enorm veel tijd!

Weet iemand hiervoor een eenvoudige manier zodat ik hier tijd op kan besparen?

Boerman
 
Ik heb een .dat bestand wat opgeladen wordt in Excel. Dit gebeurt met de Tekst Import Wizard. Hier wordt een vaste kolomindeling bepaald. Wanneer de wizard gedraaid is verschijnt de data in Excel. Veel van deze kolomen zijn nu tekstvelden en dienen omgezet te worden in getallen.

Nu gebeurt dit door de in betreffende cel met een groen puntje te gaan staan en vervolgens alle onderliggende data te selecteren. Hierna wordt de tekst omgezet in een getal door 'Convert to Number' te hanteren. Aangezien dit voor 15 kolommen en 65.000 cellen dient te gebeuren kost dit enorm veel tijd!

Weet iemand hiervoor een eenvoudige manier zodat ik hier tijd op kan besparen?

Boerman

Waarom zou je het per kolom doen?
Afgezien daarvan kan je winst boeken bij Tekst Import Wizard omdat je aan kan geven wat de tekstindicator is.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Met een macro kan je dit oplossen.

Code:
Sub Macro() ' of Sub CmdBtn1_click()
Columns("A:O").Select
    Selection.NumberFormat = "0.00"
End Sub

En met CTRL+SHIFT+End selecteer je alle kollommen, en dan rechtermuisknop en nummer selecteren.
 
Het kan nóg sneller volgens mij.
Selecteer alle cellen met de groene stip. (de groene stip is een indicatie van Excel).
Klik op het uitroepteken naar het bereik.
Selecteer Converteren naar getal.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan