• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Converteren C, F, K en R

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Wie wil deze controleren en afmaken. Het is de bedoeling om met gegevensvalidatie de invoer van ongeldige waarden onmogelijk te maken (max/min). Dus welke niet kunnen. Rankine weet ik niet wat die zijn en staat nog niet onder gegevensvalidatie.
Bekijk bijlage Celsius, Fahrenheit en Kelvin converteren.xlsx

Dat is ongetwijfeld uitstekend werk maar gaat mij veel te ver en zal ik nooit volgen/begrijpen. In principe zou mijn eerste document goed moeten/kunnen zijn qua formules, echter bij Rakine ontbreekt de gegevensvalidatie omdat ik niet weet wat de geldige invoer kan zijn. Ik zal kijken of ik er nu uitkom.

Volgens mij heb ik het nu wel kloppend. Rakine moet ook altijd groter of gelijk aan nul zijn.

Met dank aan Sylvester.:thumb:

Laatst bewerkt:
0°K = 0°R dus zelfde nulpunt en als stapgrootte gebruikt Kelvin de graden Celcius en Rakine die van Fahrenheit, dus de ene stapgrootte is 9/5e van de andere.

Fahrenheit heb ik enkel in de VS gebruikt, Celcius op regelmatige basis, Kelvin enkel in de lessen fysica en Rakine in diezelfde lessen als anekdote.
Dus Rakine ga je eigenlijk om door de combinatie van die 2 redenen eigenlijk nooit van doen hebben, tenzij je straks les gaat volgen aan een amerikaanse universiteit.
PS. als je buiten kwam in de VS, dan had je ook nog the chill factor, als er een harde wind was, de gevoelstemperatuur, als je neus er af vroor, dan was het wel heel koud :cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan