• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

converteren na invullen userform lukt me niet .

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Ik heb in het fora gezocht , veel oplossingen zien staan , maar ik krijg het bij niet in orde .
Als ik een datum of getal ingeef via het userform dan kan ik het niet converteren in mijn gegevens blad . Ik heb de gewoonte van mijn datum 1/1/08 te typen en wil dan op het blad 01/01/2008 zien staan , ook voor de uren geef ik 5.5 in en wil ik naderhand 5,5 zien staan . Maar het lukt me niet om dit in orde te krijgen .

Bijlagen

Wim , idd als je een (-) gebruikt voor de datum komt deze goed te staan , echter worden mijn uren ( cijfer ) weggeschreven als tekst en niet als cijfer . Enig idee hoe ik dat kan opgelost worden ?

Alvast bedankt voor de datum tip .

Daniël

trucker10,

Bedoel je het zo?

Eigenlijk niet ,

Wim , de persoon en ik hebben 4 jaar met access gewerkt en we gegeven onze uren met het punt of de komma in 1.5 of 1,5 en zeker bij de pauze daar is het 99% 1 dat we invullen , we vullen eigenlijk onze uren als cijfer in geen ( : ) dus.
Ondertussen heb ik bemerkt dat je private sub's hebt bijgezet , ik zat daar fout en vulde steeds onder de Private Sub Userform_Initialize() Dim's toe .
grt,
Daniël

trucker10,

Eigenlijk niet

Access is natuurlijk geen Excel.
Ik heb in de code bij de tijd format(....., "hh:mm") gezet en als je nu invoer 8 zet hij 00:00 neer.
Misschien weet iemand hoe dit te wijzigen zodat je gewoon 8 in kan vullen en als 8:00 wordt weg geschreven.

trucker10,

Ik heb in de code bij de tijd format(....., "hh:mm") gezet en als je nu invoer 8 zet hij 00:00 neer.
Misschien weet iemand hoe dit te wijzigen zodat je gewoon 8 in kan vullen en als 8:00 wordt weg geschreven.

Wim , alvast bedankt voor het meedenken , ondertussen kan de datum ook als 1/2/08 ingevoerd worden , ik vermoed dat je de code bij de celeigenschappen bedoeld ? ik kan deze bij mij niet verder krijgen dan (., "hh:mm") excel 2003 .

Groeten ,

Daniël

trucker10,

Ik geef het niet snel op.
Denk dat het nu voorelkaar is.
Je kunt gewoon 8 invoeren bij tijd en de km worden nu ook als getal weg geschreven.
Hoop dat het nu is zoals je wil.

Bijlagen

trucker10,

Ik geef het niet snel op.:thumb:
Denk dat het nu voorelkaar is.
Je kunt gewoon 8 invoeren bij tijd en de km worden nu ook als getal weg geschreven.
Hoop dat het nu is zoals je wil.

Beste Wim ,

Ik heb vlug gekeken en dit is het , wel heb ik zo direct ni gezien waar of wat je hebt aangepast , gewijzigd > een tipje graag ?

Thanks ,

Daniël

trucker10,

Code:
 Begin = Itemtoevoegen.txtBegin.Value
  Eind = Itemtoevoegen.txtEind.Value
  Pauze = Itemtoevoegen.txtPauze.Value
  Km = Itemtoevoegen.txtKm.Value

Ik heb de textbox naam veranderd van "Begin" naar "txtBegin"
Bij de andere textBoxen het zelfde gedaan.
Dus dit ook in de eigenschappen veranderd

Laatst bewerkt:
Wim , Super man ;)

Bij deze mijn dank voor de oplossing .

Groeten ,
Daniël

Daniel, ik weet dat je topic gesloten is, maar deze wou ik nog even kwijt. in je code ga je vragen of er nog een nieuwe rit moet toegevoegd worden. Indien nee sluit formulier. Tot hiertoe geen probleem maar als er ja geantwoord wordt ga je ook het formulier sluiten om het daarna terug te openen. Voor een simpel formulier is dit geen probleem ,maar als het een 'zwaar' formulier betreft kan hier veel tijd door verloren gaan. Verwijder dus de Unload-regel bij het Else-statement om dit te vermijden.

Mvg

Rudi

Hallo Rudy ,

Bedankt voor de tip , ik moet trachten om het in de eerste plaats overzichtelijk te houden en moet ook rekening houden met de mensen ( waaronder ik ) die het gaan invullen . Uit de praktijk kan ik je zeggen dat dit soms met de nodige fouten is , zo heb ik deze maand bemerkt dat mijn collega de uren van december 2007 al had ingeput dit jaar ( wel in access ) tja je heeft begin januari 2008 1/12 en enter en je krijgt 1/12/2008 i.p.v 2007 . Hoe hij nadien de lonen en facturen heeft kunnen voorbereiden ?? . Ook kan het zijn dat je tijdens het ingeven telefoon krijgt ( afleiding ) of je moet zelf met een chauffeur bellen voor verduidelijking van zijn geschrift en hups daar foutje .

Wel bedankt om naar mijn opmaak te kijken , ik heb op korte tijd al heel veel bijgeleerd en uiteraard ook afgekeken van andere(n) om tot resultaat te komen waar ik nu al sta , mijn kennis van excel was en is beperkt . Ik ben wel iemand die uren kan zoeken of via HCW een boek kopen om verder te prutsen .

Groeten ,

Daniël

ff vlug de aanpassing gedaan , risico op fouten te hoog daar de input van de vorige blijft staan !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan