Converteren naar dvd format werkt niet zoals ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland1991

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo lezer,

ik weet niet zeker of ik goed zit in deze categorie maar dichterbij kan ik niet zoeken denk ik..:rolleyes:

Ik download en brand al een tijdje films, maar voordat ik dit doe moet ik eerst de bestanden omzetten naar dvd format. Dit lukt wel.. maar niet zoals ik wil dat het moet..
Het probleem is dat wanneer ik hem geconverteerd heb, het beeld veel breder wordt, zo breed dat de ondertitels soms uit beeld lopen.. Toch wel vervelend.. Ik gebruik het programma WinAvi VideoConverter. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of ik iets verkeerd doe.. en wat dan.. Ik heb het al een keer met een ander programma geprobeert, en dan krijg ik precies hetzelfde.. Misschien raden jullie een programma aan waarvan je weet dat die het prima doet.
In ieder geval alvast bedankt,

Groetjes Roland;)

Ondertitels zijn in sommige formats min of meer "los" van de videostream. Zie maar op een gewone retail-dvd, ondertitles zijn aan te passen in divesre talen of aan/uit te zetten. Ze zijn dus niet altijd "ingebakken". Dat kan met bijvoorbeeld AVI bestandjes ook.

Het lijkt erop dat je ondertitels en videostream niet op dezelfde manier worden geconverteerd. Zitten er geen opties in mbt ondetitels?

Ondertitels zijn in sommige formats min of meer "los" van de videostream. Zie maar op een gewone retail-dvd, ondertitles zijn aan te passen in divesre talen of aan/uit te zetten. Ze zijn dus niet altijd "ingebakken". Dat kan met bijvoorbeeld AVI bestandjes ook.

Het lijkt erop dat je ondertitels en videostream niet op dezelfde manier worden geconverteerd. Zitten er geen opties in mbt ondetitels?

Ja mijn ondertitel is een srt bestand. Deze geef ik de naam voorbeeld.srt en de film geef ik als naam voorbeeld.avi deze zet ik in dezelfde map, en als ik dan naar winavi ga, ->bladeren-> dan selecteer ik voorbeeld.avi en dan bakt hij mij ondertitels erin, alleen wordt het beeld breder zodat ik delen niet meer zie, de zijkanten van de film zeg maar snijd hij er af..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan