• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

converteren naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

mimi68

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
68
is het mogelijk om een vertikaal zoekfunctie te laten werken zonder dat ik de getallen moet converteren naar een getal(deze worden automatisch geimporteerd vanuit een database zijn vaak boven de 6000 getallen)
dit is mijn formule:
=als(isnb(vert.zoeken(a2;art;3;onwaar));" ";(vert.zoeken(a2;art;3;onwaar)))
de in art staande cijfers zijn en moeten getallen blijven.

hoop dat iemand me hiermee eenvoudig kan helpen
 
Bedoel je het zo?
Code:
=ALS(ISNB(VERT.ZOEKEN(TEKST(A2;"#");art;3;ONWAAR));" ";(VERT.ZOEKEN(TEKST(A2;"#");art;3;ONWAAR)))

Het getal dat in cel A2 staat, wordt gezocht in het bereik art dat uit getallen bestaat die als tekst als celeigenschap hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Roncancio,
heb de formule aangepast maar krijg nu in de formulecel de melding #waarde!
heb ook een artikelnummer geconventeerd naar getal maar dat maakt nu ook niets uit het blijft #waarde! weergeven
 
Roncancio,
heb de formule aangepast maar krijg nu in de formulecel de melding #waarde!
heb ook een artikelnummer geconventeerd naar getal maar dat maakt nu ook niets uit het blijft #waarde! weergeven

Kan je (een gedeelte van) het bestand sturen zonder gevoelige informatie?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo

Misschien is deze formule een idee:

=als(isnb(vert.zoeken(waarde(a2);art;3;onwaar));" ";(vert.zoeken(waarde(a2);art;3;onwaar)))

Groet

Dirk
 
was druk bezig om een voorbeeld te maken, maar heb ondertussen de formule met waarde geprobeerd en deze werkt
beide hartelijk dank voor jullie snelle hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan