• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Converteren van Excel 97-2003 naar Excel 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Beste forumleden,

Is het mogelijk om een excel bestand wat destijds gemaakt is in excel 97-2003 volledig te converteren naar de opmaak van excel 2016?

Groet,
Ton

Die kan je gewoon in 2016 openen en dan opslaan als .xlsx of xlsm document.
Als er dingen in zitten die niet meer worden ondersteund krijg je er vanzelf een melding van.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan en vervolgens blijven de bijgevoegde meldingen staan. Hoe kan ik deze "fouten" verwijderen?Controle.jpg

Het gaat dus om een Excel 97-2003 document die je nu hebt geopend in Excel 2016 en probeert op te slaan als document voor Excel 2007 en hoger? (.xlsx)
Het lijkt erop dat je hem als Excel 2003 document probeert op te slaan vanuit Excel 2016.

Laatst bewerkt:
Het bestand is al opgeslagen als *.xlsx. Als ik via bestand, info de compatibiliteit controleer verschijnen nog steeds deze meldingen.
Het document bestaat uit 52 tabbladen (weeknummers) en er bevindt zich eigenlijk niets bijzonders in. Enkele cellen met voorwaardelijke opmaak en een datering die formule matig doorloopt op alle tabbladen.
Het document is zeer traag en wij kregen de tip om de compatibiliteit te checken of moet ik het document opnieuw maken in de opmaak van 2016?

Het zou kunnen inderdaad dat deze uit een te oude Excel versie komt.Maar heb je bij die meldingen al eens op Help geklikt?

Heb ik gedaan, maar dan staat de melding van rijen of kolommen etc er niet bij. Als ik op de knop zoeken klik worden de "gevulde" rijen geselecteerd (1t/m100) en alle kolommen!?
Zo is het voor mij lastig om uit te zoeken wat er dan nu fout is. Ik had gehoopt te converteren en dan zien wat er fout is en hier dan iets aan doen.

Nog nooit bij de hand gehad, dus daar kan ik verder ook niet bij helpen.
Misschien dat iemand anders een idee heeft.

Heb je zo'n document die je hier zou kunnen plaatsen?
Dan wil ik er best even bij mee kijken in m'n eigen Excel 2016.

Laatst bewerkt:
Het bestand is al opgeslagen als *.xlsx.

Als het al is opgeslagen is als .xlsx dan is het geen bestand van Excel 97-2003 maar al Excel 2007 of hoger

Werkt hier zonder ook maar 1 probleem.

Ik kan hem ook zonder probleem openen etc. alleen er wordt mij gezegd dat in het grote bestand de meldingen zoals ik heb laten zien het trage en het vastlopen kunnen veroorzaken.
Vandaar dat ik nu wil proberen om bij een compatibiliteit controle geen enkele melding te krijgen en dan testen of het document goed werkt.

Snap ik, maar zonder het document met die problemen kan ik er niet bij meekijken.
Dat je die niet kan plaatsen begrijp ik ook wel, maar dat gaat hem dan niet worden zo.
Er wordt toch niet geprobeerd dat document weer op te slaan als 97-2003 document?

Nee. Het bestand blijft in *.xlsx format.
Het probleem is die foutmeldingen die verschijnen als je de compatibiliteit controleert. In dit bestand verschijnen nog steeds de foutmeldingen zoals in de bijlage.
Hoe kan ik nu zien waar de fout staat en wat moet ik doen om die fouten te verwijderen.Controle.jpg

Als het document verder goed werkt zou ik me er niet druk om maken.
Het lijkt erop dat die controle controleert of het document nog geschikt is voor Office 97-2003.

Een .xlx opgeslagen als .xlsx, xlsm of xlsb blijft gewoon een .xls. tel het aantal rijen maar. Gebruik Convert om het echt om te zetten.

Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan