• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Converteren van inlogtijden naar gewerkte uren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pecir
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pecir

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2021
Hai,
Ik ben al 2 dagen aan het pielen en ik kom niet uit het volgende: Ik moet voor de salarisadministratie voortaan uren gaan controleren van medewerkers aan de hand van hun inlogtijden op hun telefoontoestel (callcenter-achtige omgeving). Nu heb ik daarvoor een rapportage gevonden waarbij ik de inlog en uitlogtijden terug kan zien. kwestie van B-A doen, maar nu komt het...
  • Soms heeft een medewerker een storing en moet hij opnieuw inloggen. Die tijd wil ik niet aftrekken van de tijd van de medewerker;
  • Soms werkt een mdw 2 shifts op een dag. Namelijk de nachtdienst van 'gisteren', tot 07:00 uur in de ochtend, en zijn nieuwe nachtdienst begint die avond rond 23 uur;
  • Wij werken 24/7. Als de klok van 23:59 naar 00:00 slaat wordt in de rapportage de dienst afgesloten en wordt de laatste tijd gepakt waarop de medewerker iets deed met zijn haar telefoon;
  • De volgende dag, een paar uur later dus, wordt als begintijd de eerste tijd gepakt als inlog waarop de medewerker iets deed met zijn telefoon (dat kan per mdw een verschil zijn van enkele uren, ook hier mag de mdw natuurlijk niet de dupe van worden);

Bijgaand een voorbeeld van een export (met een geanonimiseerde naam) en in kolom B-C hoe het uit de export komt. En in kolom D-G hoe ik er iets mee kan. Deze heb ik nu handmatig gedaan, maar gezien het aantal werkdagen en het aantal mdw is dat ondoenlijk. Het mag 'lelijk' zijn met grote stapels tussen berekeningen maar ik kom er zelf niet uit.

ps. ik heb weinig tot geen ervaring met VB script. Als je daar iets mee doet (niet mijn voorkeur) dan graag in lekentaal me een klein beetje op weg helpen hoe ik dat kan reproduceren :)

Bijlagen

Dag Pecir,

Voordat je aan oplossingen en Excel denkt moet je beginnen met het precies en smart definiëren, hoe de berekening moet gaan.
Onderstaande bijvoorbeeld is nog niet smart. De vraag die je zelf moet stellen: Wanneer is het een storing en wanneer is het een nieuwe shift, enzovoort, enzovoort, enzovoort.
  • Soms heeft een medewerker een storing en moet hij opnieuw inloggen. Die tijd wil ik niet aftrekken van de tijd van de medewerker;

Ik snap je helemaal, maar wanneer of hoe lang het een storing is is niet altijd te bepalen. In ieder geval valt de verbinding soms wel eens weg en die wordt dan weer gerepareerd. Soms is dat binnen tientallen seconden, soms na een kwartier.
De diensten zien er ook niet altijd hetzelfde uit. Meestal is dat 07-15 uur, 15-23 of 23-07 uur. 08:30-17:00 gebeurt ook. Maar zoals in dit voorbeeld is er ook 1 enkele dienst een keer die om 03 uur stopt.
Dat wat jij omschrijft is eigenlijk precies waarom ik er zelf niet helemaal uitkwam met formules...

Zolang deze vragen nog niet zijn beantwoord dan heb je nog geen Excel-probleem, maar een administratief probleem.
Ook medewerkers zonder Excel zullen alleen met deze gegevens er dan ook niet in alle situaties uit kunnen komen.

In dit bestand speelt de problematiek niet, die je in post#1 hebt benoemd en zie ik al mooi de gewerkte uren staan.
Wat moet daarmee nog gebeuren? Wat is je gewenste eindresultaat?
Van wie zijn de gegevens die leeg gemaakt zijn?
In het bestand staan maar gegevens van 1 persoon. Is dat in werkelijkheid ook zo?
Ook zie ik dat er nooit 2 keer op 1 dag is ingelogd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan