Zelf heb ik ± 1.700 cd-nummers via iTunes (van Apple) omgezet naar mp3. Nu wil ik sommige van deze mp3 omzetten naar wave-bestand voor insluiten bij Power-Point slide-shows. Heb dit inmiddels geprobeerd met Nero Wave Editor en met get mp3 wma converter plus. Als instelling gebruikt; 8.000 hZ – 8 bits per sample – mono. Resultaat bitsnelheid is van 160 kbps naar 64 kbps gegaan. Tevens de bestandsgrootte van b.v. 3,7 MB naar 1,5 MB. Gevolg is wel vervorming van het geluid met name de hoge tonen. Laatst ontving ik een pps-bestand van 5 MB ingesloten maar liefst 12 songs en géén vervorming van ’t geluid. Deze songs kon ik óók via ’n ZIP-file downloaden. Deze songs zijn opgenomen met 20 kbps en bestandsgrootte is ongeveer 400 kB per nummer !!! De bedoeling is presentaties te maken in de vorm van 'n "jukebox". Mij lukt ’t niet om op deze manier mp3 te converteren, kun je mij advies geven? Moet ik ’n andere instelling gebruiken óf andere software gebruiken? Ik zal blij zijn als je mij hiermee verder kunt helpen of ’n goede tip kunt geven!