• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Converteren van XP naar 97

Status
Niet open voor verdere reacties.

pf.de.vries

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Dag allemaal,

Ik heb een Excel bestand gemaakt met diverse lijsten, formulieren, de nodige VBA programmering en alle werkbladen en werkmappen beveiligd middels de standaard wachtwoordopties.

Als ik nu het bestand ga opslaan als, Office 97 excel bestand werkt het wel totdat ik wil opslaan. Dit werkt gewoon niet en excel geeft een foutmelding.

Hoe komt dit en weet iemand of ik dit kan tackelen?

Groeten

Pascal

heb je alles on office xp gemaakt en na bewerking wil je het opslaan on office 97.
Dat zal niet gaan werken dacht ik.
van hoog naar laag is altijd een probleem.

Maar welke foutmelding krijg je eigenlijk.

ik heb het vermoeden dat ik toch moet converteren ivm sommige versies van office op werkstations op mijn werk; het gaf daar waarschijnlijk dezelfde fout als nu bij mij.

de melding is:

Fout 1004 tijdens uitvoering
U kunt niet in deze bestandsindeling opslaan als het VBA-Project is beveiligd.

Ik ben ondertussen echter zo slim geweest eerst de VBA beveiliging er af te halen en vervolgens te converteren naar excel 97; nu geen probleem meer.

Tenminste, ...
Ik had juist VBA beveiligd omdat ik het bestand '******-proof' wil hebben...
Als het bestand actief is zijn alle menubalken en knoppenbalken weg, maar een slimmerik kan alsnog via Alt-F11 mijn bestand modificeren.... dat is dus nou net weer niet de bedoeling!

Je zou met de methode
Application.OnKey "%{F11}" , ""
de combinatie Alt+F11 uit kunnen schakelen.
Kijk even in de help van VBA voor de verschillende tekens voor alle mogelijke toetscombinaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan