pontoe
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jan 2008
ey all,
ik heb een website waar je je eigen layout kan kiezen, maar op de een of andere manier, wanneer je naar een andere pagina gaat, verandert hij steeds terug naar de eerste layout uit de lijst... vroeger had ik dat probleem niet. ik dacht dat het aan mijn computer lag, maar anderen hebben er ook last van. dit is de code die ik gebruik voor het kiezen van een layout:
daarna begint elke pagina met
in die headers staan o.a. de achtergrond, kleuren voor de tekstblokken, de begintags die elke pagina heeft (zoals <html> enzo), etc. wat kan het probleem zijn?
ik heb een website waar je je eigen layout kan kiezen, maar op de een of andere manier, wanneer je naar een andere pagina gaat, verandert hij steeds terug naar de eerste layout uit de lijst... vroeger had ik dat probleem niet. ik dacht dat het aan mijn computer lag, maar anderen hebben er ook last van. dit is de code die ik gebruik voor het kiezen van een layout:
Code:
<?
$header = 'header_2';
$footer = 'footer';
$templates = array('header' => 'legerprint','header_2' => 'vrolijke blokjes','header_3' => 'black/white','header_4' => 'flowerfield','header_5' => 'vuur');
if (!empty($_REQUEST["template"]))
{
$header = $_REQUEST["template"];
$footer = preg_replace('header','footer',$header);
setcookie("g3blayout", $header, time()+31536000, '/');
}
else if (isset($_COOKIE['g3blayout']))
{
$header = $_COOKIE["g3blayout"];
$footer = preg_replace('header','footer',$header);
}
else
{
setcookie("layout", $header, time()+31536000, '/');
}
$html = "<form name='form' href='$PHP_SELF'>
<select name='template' onChange='this.form.submit();'>";
foreach ($templates as $template => $naam)
{
$html .="<option value='$template'";
if ($header == $template)
{
$html .="selected=selected";
}
$html .=">$naam</option>";
}
$html .= "</select><br/>";
echo $html;
?>
daarna begint elke pagina met