Cookie buiten houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

luxsat

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2003
Is het mogelijk een cookie te weigeren dus ergens zo in te stellen dat die zich niet meer kan nestelen ?
Ik gebruik Fire Fox en daar is niets mee maar als ik gewild of ongewild Internet Explorer gebruik op mijn Windows Vista Home editie krijg ik steeds gelijk op welke website ik ook open een cookie geplaatst atdmt.com
Deze cookie wordt door al mijn scan programs herkend als zijnde spyware.
Het verwijderen via Ccleaner is geen probleem enkel als ik terug kom op internet Explorer staat die er terug.
Hoe kan ik die buiten houden ?

Hoi,

Heb je al spyware programma's gebruikt om het evt. te verwijderen?

Ga eens met mbam en superantispyware door de machine heen! Deze zijn gratis te downloaden.

Ik heb hetzelfde probleem, en ben er nog niet achter wat het is. Ik vermoed (helaas) geen spyware, want zelfs direct na een verse windows installatie had ik er last van.
De enige oplossing die ik heb gevonden is het dichtgooien van heel IE, dus geen cookies enz meer. Daarmee wordt werken met IE dus vrijwel onmogelijk.

Houdt ook in de gaten dat MSN (live messenger) dezelfde cookies download (zelfs als je IE dichtgooit). Ik ben zelf daarom over gestapt op een ander chatprogramma die dat niet doet.

Al die scan programs doen allemaal wel het zelfde en de één vind al iets meer als de ander , maar uiteindelijk als je met dit probleem terug via Internet Explorer gaat is de cookie er terug

Wat ik nu heb gedaan is het volgende
Boveaan in de Browser

Extra
Internet Opties
Brousegeschiedenis verwijderen bij afsluiten aangevinkt

Op deze wijze is mijn probleem nu opgelost.:)

Dit kan wel het probleem oplossen in FireFox maar daar heb ik het probleem niet ,ik heb het probleem in Internet Explorer 8

atdmt.com is een advertentienetwerk van Microsoft.
Zo'n cookie kan verder geen kwaad. Trackingcookies zijn ook niet echt schadelijk, 't is alleen een inbreuk op je privacy.

Je kunt overwegen om atdmt.com gewoon totaal te blokkeren in je hosts bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan