cookie om frame-pagina's te onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefanos1990

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2007
hoi,

ik heb al op verschillende script sites enzo gezocht, maar ik heb nog niet gevonden wat ik zoek. dus kan hier iemand me helpen? ik heb niet zoveel ervaring met javascript, maar ik heb al wel een paar keer wat simpele scriptjes aangepast voor het gebruik op mijn sites.

Ik wil een site maken met frames, waarbij in een cookie opgeslagen wordt wat de laatste pagina's in de frames waren.

dus bijvoorbeeld: een frameset met een top, en daaronder left en right. ik klik in left op een link naar left2. vervolgens sluit ik de browser af. en als ik dan weer terug kom en ik typ in: 'mijnsite.nl' dat ik dan ga naar een pagina met daarin: top, left2 en right.

kan dat?

Ja, dat kan. Als eerste neem je het volgende javascript op in de head van het document waar het frameset in staat:

HTML:
<script type="text/javascript">
<!--

var setcookieallowed = false;
window.onload = function() {
	for (var i = 0; i < window.frames.length; i++) {
		substringstart = document.cookie.indexOf('frame' + i + '=');
		if (substringstart > -1) {
			window.frames[i].location.href = unescape(document.cookie.substring(substringstart + ('frame' + i + '=').length, (document.cookie.indexOf(';', substringstart) == -1 ? document.cookie.length : document.cookie.indexOf(';', substringstart))));
		}
	}
	setcookieallowed = true;
}

//-->
</script>

Daarna maak je het javascriptbestand framecookie.js aan:
Code:
window.onload = function() {
	if (top.setcookieallowed) {
		expires_date = new Date();
		expires_date.setYear(expires_date.getFullYear() + 10);
		for (var i = 0; i < top.frames.length; i++) {
			if (top.frames[i].document == document) {
				document.cookie = 'frame' + i + '=' + escape(location.href) + ';expires=' + expires_date.toGMTString();
			}	
		}
	}
}

Als laatste voeg je aan de head van elk bestand dat in het frame kan komen te staan de volgende HTML-code toe:
HTML: