cookie set niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
715
Hallo,

Ik heb een login gemaakt en nu sla ik de username op in een cookie, maar de cookie wordt niet geset. Het staat helemaal bovenaan de pagina dus er is niks gestuurd...

Wie kan mij helpen??
 
Code? Anders wordt het lastig debuggen.
 
ik maak hiermee een cookie

<?php
$long = 60 * 60 * 24 * 365 + time();
setcookie('gebruikersnaam',$_POST['gebruikersnaam'],$long,'/');
?>

dit staat helemaal bovenaan mijn file. Het werkt wel voor IE...

alles gaat goed, alleen de cookie wordt niet aangemaakt
 
Laatst bewerkt:
om de een of andere vage reden werkt het wel als ik

ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);

erboven zet....
 
Weet je zeker dat het probleem niet gewoon is dat je de $_COOKIE var op dezelfde pagina al probeert te gebruiken? Als je een cookie set worden de $_COOKIE vars pas na een refresh gevuld. Voor de rest van het script bestaan ze nog niet.
 
Ik gebruik de $_COOKIE var nergens.. alleen post. maar hoezo werkt het wel met dat erboven ;O?
 
ja, ik heb ook echo $_POST['gebruikersnaam'] gedaan, toen zag ik gewoon de naam..
 
Waarschijnlijk heeft het niet te maken met wat je er boven zet maar met iets anders, maar ik zie het zo niet.

Maareh, als je nooit $_COOKIE vars gebruikt waarom zet je dan een cookie?
 
ik gebruik die cookie var niet in het script waar de cookie geset wordt. wel in een andere :)
 
Ahzo. Nahja ik durf het zo niet te zeggen :p Het lijkt me heel sterk dat het met error reporting te maken heeft though. Zeker als je die aan zet.
 
haha nee klopt, ik snap het ook niet maar toen ik of deed werkte hij ineens niet meer :p Heel vaag allemaal xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan