Cookie vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nat1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2011
Berichten
10
Beste,

ik ben een totaal-leek wat betreft cookies. Mijn vraag ; als je (tracking) cookies tegenkomt, slaan die dan altijd op het onderwerp waarnaar je al hebt gezocht op het internet? Of kan je ook cookies krijgen ivm een onderwerp dat je nooit hebt opgezocht. Vb ; stel dat je steeds surft naar kook sites, kunnen er dan uit het niets kookies opduiken van pakweg tuinier sites? Overlaatst stond er in mn zoekopdracht bij You tube reeds een zoekopdracht ingevuld. Eentje dat ik zelf nooit heb opgezocht, vanwar komt dit dan? Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord.
Groetjes!
 
wat bedoel je? Is het dan mogelijk dat is cookies over een nooit opgezocht onderwerp kan krijgen? Kunnen sites dus 'stiekem' ongewenste cookies droppen ?
 
als je een site bezoekt heb je al een cookie

om je pc eens lekker op te schonen gebruik dan ccleaner eens een keer per week:eek:
 
Ben eigenlijk zelf ook benieuwd naar een antwoord op deze vraag.

Tardis
 
bijvraagje : kan het zijn dat deze ongewenste cookies zijn opgehaald door iemand die in m'n mischien slecht vergrendeld netwerk binnen is geweest?
Ik vraag me echt af vanwaar de cookies komen.
 
Een cookie of magic cookie is een hoeveelheid data die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze opgeslagen wordt en bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Zo kan de server de browser opnieuw herkennen en bijhouden wat de gebruiker, c.q. de webbrowser, in het verleden heeft gedaan. Een dergelijk historie is bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden interessant. Vanwege de privacyaspecten is het gebruik van cookies, dat zich veelal aan het oog van de internetgebruiker onttrekt, in deze situaties omstreden.

Cookies kunnen gebruikt worden voor

het onthouden van loginnaam of instellingen
het vergaren van surfinformatie (profiling)