Cookies en jpg

• Onderwerp starter Onderwerp starter lego
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lego

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik Ben bezig met een nieuwe site en ik wou hoge en lage kwaliteit files gebruiken. Bij het eerste bezoek moet gevraagd worden of degene een snelle of slome verbinding heeft. Vervolgens moeten dan automatisch iedere keer de juiste plaatjes dmv cookies geladen worden. Maar hoe?

Hoe je dat precies doet weet ik niet. Maar het lijkt me nogal onhandig. Als het om foto's gaat kun je er gewoon een link van wat mindere kwaliteit en één met grotere kwaliteit plaatsen. Dit kan met geluid/video ook. Bijvoorbeeld:

Klik voor de video van lage kwaliteit (1mb)
Klik voor de video van hoge kwaliteit (5mb)

Maar om wat voor een bestanden gaat het precies?

Je kunt de site gewoon in twee versies maken. Op de eerste pagina geef je de bezoeker dan de keus Inbelverbinding/Kabel of ADSL.
Veel mensen stellen tegenwoordig restricties voor cookies in. Ongeacht die restricties werkt bovenstaande methode altijd.

Guus.

Ja is ok goed. Maar dan moet ik wijzigingen altijd dubbel maken. Ik denk dat ik er iets tussen in doe kwa kwaliteit. Nog bedankt!

Ik heb je site (www.legofun.com ) eens bekeken.
Het viel me op dat de foto's op de pagina Lego foto's wel erg traag laadden. Toen ik er één opsloeg, begreep ik ook waarom.
De foto staat op je pagina met een grootte van 450 x 336 pixels, maar het origineel is 1280 x 960 pixels en 350 kb groot! (Dat zorgt er ook nog voor dat de pagina slecht scrollt.)
Ik heb het plaatje eerst in Paint Shop Pro verkleind naar 450 x 336 pixels. Daarna heb ik het verscherpt (verkleinen maakt een afbeelding altijd wat minder scherp) en het vervolgens opgeslagen met 40% compressie (100% = beste kwaliteit, geen compressie en 0% = slechtste kwaliteit, hoogste compressie).
In de bijlage zie je dat de kwaliteit nauwelijks minder is.
Maar de bestandsgrootte is nu nog 20 kb! Dat wordt dus 17,5 keer zo snel geladen als het origineel.

Als je al je foto's eerst op deze manier bewerkt, heb je helemaal geen cookies meer nodig en ook geen site met keuzemogelijkheid voor inbelverbinding of ADSL/kabel. Hij laadt dan gewoon bij iedereen snel.

Succes.:thumb:

Guus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan