Cookies en sessies webbrowser

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedemiddag,

Ik heb in m'n default form een webbrowser (internet control) toegevoegd. In deze webbrowser komt via navigate een PHP pagina te staan met sessies en cookies. Dit werkt allemaal, echter laad hij geen van de sessies en cookies zien... Moet je daar nog iets voor programmeren ofzo??? Of doe ik iets fout?

Een cookie is eigenlijk enkel een header die je moet versturen. Als je de cookies van de betreffende site wilt hebben, zul je de headers moeten filteren. (Set-Cookie heb je nodig)

Om daarna de cookie te gebruiken, zul je hem mee moeten sturen in je request. (in de headers, duh :P)

Bovenstaande is uiteraard niet duidelijk genoeg, verwacht ik. Daarom raad ik je aan om wat meer over cookies te lezen.

Ik werk met cookies en sessies, via de webbrowser (gewoon internet explorer) zijn ze prima uit te lezen. Ik weet hoe ik cookies moet maken en ik weet hoe ik ze uit moet lezen. Echter visual basic internet control (webbrowser) wilt het onder geen enkele voorwaarden lezen..

Via het 'internet control component' kon je toch wel gewoon headers faken ? Althans, dat staat me bij. Alleen is het 'internet control' != webbrowser, dacht ik. Maar ja, m'n VB is roestig, en heb het niet op deze pc staan, dus kan het niet controleren.

en waar moet ik "internet control' != webbrowser" dan neerzetten?

en waar moet ik "internet control' != webbrowser" dan neerzetten?

Sorry, wat ik bedoelde was(in VB syntax): internet control <> webbrowser;

Je hebt een webbrowser component, en je hebt het 'inet' component. Met dat laatste kan je zover ik weet zeker de headers faken.

ok en dat zet je in je form load?

[edit]Kennelijk niet want nu komt ie met een error..

trouwens waar heb ik dan een inet component.. die ben ik nog nooit tegen gekomen..

lol... op deze computer heb ik laatst wel VB6 geinstalleerd, maar dat werkt maar half. (Vista)

Jij hebt het over een webbrowser control. Dus waar je de pagina ziet. Het 'microsoft internet control' of hoe het ook precies heet, kun je zo aan je form toevoegen zonder dat je een browser hebt.

Ik verwacht dat de mensen die met VB6 werken je beter kunnen helpen. Vegras of dergelijke.

inderdaad een microsoft internet control.

Ik wacht de reactie van anderen even af, bedankt voor zover.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan