Cookies toestaan / wachtwoord onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knager

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hoi.
Als ik in Internet Explorer een internetadres invul van wie ik toesta cookies altijd op te slaan werkt dit bij mij, ook al heb ik 'browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten' aangevinkt en na draaien van CCleaner. Mooi, houden zo. Maar wat is het nu het verschil tussen 'wachtwoord onthouden' en 'cookies altijd toestaan', volgens mij werkt het wachtwoord onthouden bij mij niet (door geschiedenis verwijderen/CCleaner?).
En kan het kwaad cookies toe te staan van redelijk betrouwbare sites ? Lijkt mij niet ?:rolleyes:

De beste wensen !

Er worden een aantal dingen opgeslagen. De meest belangrijke:
Geschiedenis - welke adressen heb je ingevoerd in de adresbalk (de url)
Wachtwoorden - alleen als je dit wilt (beter niet doen)
Cookies - bestanden waarin gegevens van websites worden bewaard. Vrijwel alle websites gebruiken cookies ook al wordt dit niet gemeld.
Tijdelijke bestanden - bijvoorbeeld plaatjes worden niet meerdere keren gedownload maar opgeslagen op de pc

Bijv.marktplaats/eBay,dat soort sites,kan je dat accepteren? Dan hoef ik niet telkens overnieuw in te loggen :p

Cookies zijn voor de juiste werking van de website. Wachtwoorden worden hier niet in opgeslagen. Wel wordt bijvoorbeeld je browse gedrag opgeslagen in cookie bestanden. De wetgever heeft bepaald dat de gebruiker de keuze moet hebben om cookies op de pc op te slaan.

Wachtwoorden zijn voor jezelf. Deze kun je versleuteld door de pc laten onthouden.

Wat jij bedoeld is waarsxchijnlijk het "vinkje" :D
Door een vinkje in de buurt van het wachtwoord vak aan te vinken kun je ingelogd blijven ook als je computer uit/aan is gezet. Darrbij staat bijvoorbeeld de tekst "Ingelogd blijven" of "Onthoud mij" ofzo.

Ja, maar dan wordt het op een of andere manier toch níet onthouden, en bij deze manier van cookies accepteren wel ?!

Als het niet wordt onthouden dan zijn de cookies verwijderd (CCleaner ??) en moet je daardoor de volgende keer opnieuw inloggen.

Dus als ik in Internet Explorer Opties een internetadres invul van wie ik toesta cookies altijd op te slaan is dit de enige manier ?

Net even getest bij Helpmij Forum.
Als ik in internet explorer de cookies verwijder moet ik opnieuw inloggen.

Cookies zijn niet zo erg. Die kun je gerust op de computer laten staan.
Persoonlijk laat ik geen gebruikersnaam en wachtwoord onthouden, maar cookies en geschiedenis wel.

**edit
Heb je "gegevens van favoriete websites behouden" (Opties->Verwijderen) aangevinkt?

Laatst bewerkt:
Als je niet ingelogd blijft (op bijvoorbeeld Helpmij) dan zul je op je computer moeten gaan zoeken naar:
- een geinstalleerde prog die de cookies verwijderd,
- of een gewijzigde instelling die de cookies verwijderd.
Ik kan je verder niet helpen.
Iemand anders een suggestie?

Ik heb wel CCleaner draaien en 'browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten' aangevinkt (zie eerste bericht), is dat het niet ?

cCleaner de-installeren + 'browsegeschiedenis verwijderen' uitzetten.
Daarna testen, dan weet je het.
Ik vermoed dat je alles te veel hebt dichtgetimmerd :rolleyes:

Waarom adviseerde u mij in uw eerste bericht niet wachtwoorden te laten onthouden ? (Het is geen openbare pc).

Ik let op mijn spullen. Mijn huis is ook geen openbare ruimte. Toch laat ik mijn sleutels niet rondslingeren. Dat is voor ieder persoonlijk. Anderen hebben hier minder moeite mee :D

Bedankt. Ik denk dat ik het zo laat, ik weet de meeste wachtwoorden uit m'n hoofd, ik ben in ieder geval wat wijzer geworden. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan