Cookies werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Na het opnieuw installeren van XP moet ik me bij diverse sites opnieuw aanmelden. Als ik het goed heb worden die gegevens bewaard in cookies. Het gekke is dat die cookies er allemaal nog lijken te zijn, maar ze worden kennelijk niet meer herkend.
Is dat normaal? Kan ik er iets aan doen?

Cookies zijn (meestal) geldig voor 1 systeem/1 gebruiker, aangezien je je pc opnieuw hebt geinstalleerd is er feitelijk een nieuw systeem en dus een nieuwe gebruiker. hierdoor zijn de cookies niet meer geldig.

Advies om de map te legen en daarna gewoon opnieuw aan laten maken

Ze staan er nog steeds in exact dezelfde directory als daarvoor en ze werken niet meer! Er zijn toch momenten dat je je vertwijfeld afvraagt of Microsoft ze wel allemaal op een rijtje heeft. Het moet toch niet écht moeilijk zijn om je cookies nog te laten werken na een herinstallatie van XP. Enfin, zoals zo vaak, we hebben weinig keuze.

Laatst bewerkt:
Colombe:,,,,

Indien je Internet Explorer gebruikt probeer het volgende:

1. Zet in IE alles eens op standaard,
2. Leeg ook je tijdelijke internet-bestanden en geschiedenis.
3. Kijk ook eens in je firewall (als je die hebt), beveiliging en andere instellingen kunnen ook te hoog staan.

Kortom: Internet Explorer 5 en 6: klik op Extra, Internet-opties, Beveiliging en zet het beveiligingsniveau op 'gemiddeld'

Joseb, begrijp ik het goed, jij denkt dat het wèl zou moeten kunnen werken? Ik heb IE 6 niet aangepast, de beveiliging staat op gemiddeld.
Ik begin nu overigens weer te twijfelen. Ik heb een paar sites geprobeerd en bij sommige wordt niets gevraagd en bij andere moet ik me opnieuw identificeren. In mijn "cookies-derectory" staan nu verschillende cookies met een [2] of [3] er achter. Ik denk dat er door de verschillende sites met verschillende systemen wordt gewerkt.

Als je Windows XP geheel opnieuw hebt geinstalleerd zal er denk ik niet veel meer staan in:
C:\Documents and Settings\jouw_user_naam\Cookies. Want dat is de enige plaats waar IE naar cookies zoekt.

Als je Windows XP geheel opnieuw hebt geinstalleerd zal er denk ik niet veel meer staan in:
C:\Documents and Settings\jouw_user_naam\Cookies. Want dat is de enige plaats waar IE naar cookies zoekt.

Als ik goed het probleem van Colombe begrijp, de cookies zijn daar bij hem maar die werken niet. Ik heb eens zo een geval gehad met een pc van vriend en de oplossing was toen de settings van IE .. Daarna ik heb IECookiesView v1.70 geïnstalleerd
( freeware ) die de cookies volledig controleert, de slechte cookies ontdekt en nog meer,,,

IECookiesView v1.70 download site:
http://www.nirsoft.net/utils/iecookies.html

• Sort the cookies list by any column you want, by clicking the column header. A second click sorts the column in descending order.
• Find a cookie in the list by specifying the name of the Web site.
• Select and delete the unwanted cookies.
• Save the cookies to a readable text file.
• Copy cookie information into the clipboard.
• Automatically refresh the cookies list when a Web site sends you a cookie.
• Display the cookies of other users and from other computers.
• Open the IECookiesView utility directly from Internet Explorer toolbar.
• Change the content of a cookie !
• Export your cookies to Netscape/Mozilla cookies file.
• Block specific Web sites from using cookies through the cookies blocking mechanism of Internet Explorer 6.0.
• This utility is completely freeware ! You don't have to pay anything in order to continue using it.
• The utility is a standalone executable. it doesn't require any additional DLLs, and installation is not required.
• The executable (iecv.exe) is small and compact. Only 55KB !
• If you have a network, you can watch the cookies of other computers, as long as you have a read permission on the cookies folder of other computers.
• On Windows NT/2000/XP, You can watch the cookies of other users on the same computer, as long as you have the right access permissions on the cookies folders,,,

Als ik goed het probleem van Colombe begrijp, de cookies zijn daar bij hem maar die werken niet.
Eerst maar eens op een reactie van TS wachten. Maar ik herhaal: bij een clean install van Windows XP, dus met formattering van het C-volume, wordt een geheel nieuwe directory C:\Documents and Settings aangelegd.

Kennelijk heb ik niet gedaan wat Boeing 737 een "clean install" noemt, (zie ook mijn thread "dubbele bestanden"), want C:\Documents and Settings\jouw_user_naam\Cookies was nog steeds gevuld.
Ik heb IE CookiesView gedownload. Interessant programmaatje, ik wist niet half hoeveel cookieverkeer er steeds plaats vindt. Of het helpt moet de toekomst uitwijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan