cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.

nami

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2003
Berichten
23
Hallo,
Sinds kort accepteerd mijn pc geen cookies meer, alhoewel dit ingesteld staat op WEL accepteren. Ik gebruik windows ME, samen met NAV en Zonealarm. Zonealarm staat ook ingesteld op accepteren van cookies.
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is, en hoe dit op te lossen?
 
Ik gebruik windows ME en IE explorer 5.5, deze staat ingesteld op het accepteren van cookies. (het systeem loopt verder perfect)
 
Gebruik je ook andere programma's om cookies buiten deur te houden?
En: maak je ook regelmatig alles schoon in je Internet files?
falco
 
Ik gebruik windows ME, samen met NAV en Zonealarm. Zonealarm staat ook ingesteld op accepteren van cookies. En ja ik maak regelmatig alles "schoon".
Op de website van microsoft staan diverse oplossingen hiervoor, allemaal geprobeerd inclusief aanpassen van de desbetreffende registersleutel. Zonealarm geeft geen oplossingen.
 
Aan NAV of ZA kan niet liggen.
Met alles schoon ik hoop dat je het mapje Temporary Internet Files regelmatig leeg maakt.
Je kan het volgende nog proberen, wat betreft instellingen van IE:
Klik boven op Extra, daarna klik Internet opties.
Klik tabje inhoud.
Daar heb je: Internet-restricties. Daar heb je 2 knopjes:
Inschakelen en Instellingen.
Als beide aanklikbaar zijn dan is deze al ingeschakeld. In dat geval moet je op Instellingen kliken.
Nu wordt een wachtwoord gevraagd. Dus als dat ingeschakeld is dan moet je de wachtwoord kennen en ook invullen.
In het volgende venster heb je 4 tabs als volgt:
Restricties/Goedgekeurde websites/Algemeen/Geavanceerd
Kijk bij Goedgekeurde websites. Als iets daar staat (lijst) dan moet je deze verwijderen.
Bij tabje Algemeen moet je bij Restricties het volgende aanvinken: Gebruikers kunnen websites zonder restricties bekijken.
Klik daarna op Toepassen. Nu moet je alle websites kunnen bezoeken.:D
falco
 
Helaas geen succes met deze tips. weetut ook niet meer
Evengoed bedankt
 
nog een keer cookies

Het gekke is dat cookies van een aantal websites wel doorgelaten worden, er wordt dus op een of andere manier geselecteerd, alhoewel ik er geen lijn in kan ontdekken.
 
Daarom vroeg ik als je ook andere programma's hebt die extra beveiligen tegen cookies of anders.
Als je boven bij Extra klikt, en Internet Opties en dan Geavanceerd, staat in dat lijst het woord cookies aangevinkt? Dit moet niet aangevinkt zijn.
Welke ZA gebruik jij? Heb je in het programma lijst van ZA de Messenger op groen staan? Alle 4.
Als je geen andere programma gebruikt dan denk ik toch dat aan je Internet-restricties ligt. Deze staan standard op een erg laag niveau (sex,geweld,grof taal,etc).
Kijk ook hier: Extra dan Internet Opties en klik dan het tabje: Aangepast niveau. In dat lijst zoek bij Cookies en zet alles op inschakelen. Daarna wel op het Toepassen klikken anders onthoud hij het niet.
falco
 
nog 1 keer die cookies in windoosME

Ik gebruik zonealarm pro. Messenger staat helemaal op groen, cookies staat niet aangevinkt, en de restricties zo laag mogelijk. Ik heb op dezelfde schijf op een andere partitie ook windoos XP staan, en heb de zonealarm instellingen overgenomen, (daar werkt het accepteren van cookies wel goed) maar helaas... zonder sukses.
 
Het ligt niet aan ZoneAlarm.
Heb je nog bij InternetOpties, beveiligingen, aangepast niveau alles ingeschakeld bij cookies?
falco
 
Het klopt iets niet, maar wat?
Laatste mogelijkheid: voer een herstel van IE uit.
Start/Instellingen/Configuratie/Software
In dat lijst klik op Internet Explorer en klik daarna op Verwijderen
Nu krijg je de mogelijkheid om o.a. IE te herstellen.
Vink dat aan en dan OK.
Misschien is IE beschadigd?
Na herstel, PC opnieuw starten en check opnieuw de vorige cookie instel.
Succ6:eek
Falco
 
oke kun je IE5.5 verwijderen en in plaats daarvan versie 6 installeren? (als ik toch zo leuk bezig ben)
 
Dat kan, het kan ook eroverheen.
MAAR...kijk eerst rond op dit forum over ervaringen met IE6.

Klik boven het tabje 'zoeken' en voer daarna bij onderwerp IE6 in.

Veel leesplezier :D
Falco
 
Denk dat ik het toch maar probeer
Bedankt voor de hulp!
nami
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan