cookies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Berichten
250
hallo again

als ik in de tijdelijke internetbestanden kijk, komt regelmatig voor dat er "cookies" voor het desbetreffende internetadres staat. Hoe kan dat?
ik kan nl geen links meer opvragen. heeft dit er misschien iets mee te maken?

groetjes
adelheid
 
Normaal niet. Een cookie slaat enkele gegevens op om bv. aan te loggen, vb. bij help-mij. Als je alle cookies verwijderd geeft dat geen problemen, alleen zal je als je daarna naar help-mij gaat weer moeten inloggen. Een cookie kan ook je taalkeuze enz. op een site onthouden. Je mag ze allemaal verwijderen, als je daarna weer naar die site gaat moet je wel weer inloggen. Mijn cookies verwijder ik elke dag.

Groetjes
 
hoi

bedankt voor de reactie op mijn vraag. nu weet ik in ieder geval zeker dat mijn problemen met de sites daar niet aan liggen.

groetjes
Adelheid
 
Welke versie van Windows? Welke versie IE? Wat bedoel je met "geen links meer kunnen opvragen"?

Groetjes,
Bennie
 
cookies + links

hoi Bennie

Ik heb windows ME en i.e. 6.0. Met links bedoel ik: als ik op de startpagina ben en bijv. naar benidorm.pagina ga, dan kan ik in die site niet meer verder komen. dit heb ik met meerdere sites sinds kort. ik word er niet goed van en ik heb inmiddels van alles geprobeerd. echt balen! hopelijk heb jij een evt. oplossing voor me.

groetjes
adelheid
 
internet expl.

Hoi Bennie

Ik ga het gelijk proberen. Je hoort nog van me.

groetjes
Adelheid
 
internet explorer

hoi Bennie

daar was ik al. als ik één van die "opdrachten" wil uitvoeren, krijg ik een waarschuwingsvenster met de mededeling: u probeert een bestand v/h type Toepassingsext. (.dll) te openen. Dit kan schadelijke gevolgen hebben voor uw systeem.
Moet ik dit nu wel openen? en zo ja, wat moet ik daarna doen?

groetjes
Adelheid
 
Bij welke opdracht is dat? Bij deze?
regsvr32 urlmon.dll

Die melding zou je nl. helemaal niet mogen krijgen.:rolleyes:

Groetjes,
Bennie
 
i.e.

nee, bij deze krijg ik wat ik moet krijgen, maar bijal die anderen wel. die heb ik geprobeerd omdat na regsvr.....
het probleem niet opgelost was.

groetjes
Adelheid
 
Vul je wel steeds regsvr32 in vóór elk item?

Dus:
regsvr32 Shdocvw.dll [enter geven]
regsvr32 Msjava.dll [enter geven]
etc.???

Groetjes,
Bennie
 
i.e.

ben ikweer.
Het heeft dus niet geholpen. het probleem is nog niet opgelost. er wordt ook steeds "fout op pagina" gegeven nadat ik verder in de site wil en wat dan dus niet wil.
Ik weet niet goed hoe ik die andere aangedragen oplossing moet uitvoeren, waar ik die registerwaarden moet controleren

groetjes
Adelheid
 
Die sleutel vind je in het register. MAAK EERST een herstelpunt aan voordat je iets wijzigt.

Typ regedit in start\uitvoeren en geef dan enter.

Navigeer dan naar die sleutel (is even wat zoekwerk). let erop dat je de JUISTE sleutel hebt. Start na de wijziging opnieuw op.

Groetjes,
Bennie
 
hoi Bennie

Ik ben op dit gebied echt een oen hoor, m.a.w. hoe maak ik een herstelpunt aan?

groetjes
Adelheid
 
hoi Bennie

Ik heb het systeem hersteld v.a. een herstelpunt. Nadat ik dit gedaan had ben ik even gaan proberen en raad eens wat, ik kon weer in die links. Alleen....ikkan mij niet meer voor de geest halen wat ik na de hersteldatum anders had of er bij op had. Kan het zijn dat het door het upgraden van Incredimail gekomen is?
Ik heb ook dat regedit gedaan en ik krijg dan een lijst met allerlei mappen en eerlijk...ik snap er geen fluit van dus ik heb daar maar niets aan gedaan, want dat durfde ik niet. Ik zag wel dat er bij [standaard] stond: geen waarde.

groetjes
Adelheid
 
Het zou kunnen dat het door die update kwam. Meest maakt Windows zélf eerst een herstelpunt aan als er iets nieuws wordt geïnstalleerd. Ja, wat dat register betreft. Ik kan me voorstellen dat het je boven de pet gaat. Vandaar dat ik zei om eerst een herstelpunt te maken. Doe je dan iets fout, dan kan je die fout herstellen door dat zelfgemaakt herstelpunt terug te zetten. Dan wordt alles weer in de toestand zoals daarvoor hersteld.

Ik neem aan dat die update nu teniet is gedaan door dat herstelpunt?

Groetjes,
Bennie
 
cookie

Hoi Bennie

Inderdaad, die update is teniet gedaan. Ik heb niet zelf een herstelpunt gemaakt, maar ik ben terug gegaan naar een herstelpunt dat Windows zelf gemaakt heeft.
Ik ben blij dat het opgelost is. Bij deze wil ik je in ieder geval hartelijk danken voor alle steun die ik van je gehad heb. Wie weet, misschien heb ik je nog es een keer nodig. Fijn weekend.

groetjes
Adelheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan