cookies

• Onderwerp starter Onderwerp starter toop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toop

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
elke keer als je een website bezoekt krijg je de zogenaamde cookies. Hoe weet je nu welke je kan verwijderen en hoe verwijder ik ze zonder vitale dingen weg te doen.

Laatst bewerkt:
Je kunt ze allemaal verwijderen zonder 'vitale' dingen te verwijderen. In cookies worden bijvoorbeeld inloggegevens opgeslagen.

bedankt voor het antwoord maar hoe kan je zien wanneer het een cookie is

In XP zitten die in de map: c:\documents and settings\gebruiker\cookies. Als je geen XP hebt moet je even de zoekfunctie van je Windows gebruiken en naar de map 'cookies' zoeken.

Wat is precies je 'probleem' met cookies?

Cookies zijn niet alleen 'vervelend' maar kunnen ook handig zijn.
De helpmij site herkent bevoorbeeld wie je bent en zo hoef je niet elke keer je usernaam en wachtwoord opnieuw in te vullen.
Ook dat werkt met een cookie, en zo zijn er wel meer sites, andere forum siten, kranten site etz.
Gooi je alles weg, moet je er wel zeker van zijn (altijd handig natuurlijk) dat je alle wachtwoorden en usernamen ergens op geschreven hebt staan.

Je kunt de zaak ook omdraaien, onder Extra, Internet opties, tabje algemeen bij Instellingen kun je aangeven dat je bij elke bezoek op de hoogte gebracht wilt worden of er een cookie geplaatst wordt.
Per cookie (site) kun je dan kiezen of je die (voor altijd) toestaat, of (vooraltijd) weigerd.
Soms wat lastig als je veel nieuwe site's bezoekt maar zo heb je wel volledige controlle.

bedankt heer/mevr. Withaar, maar ik dacht dat cookies je machine zo vol zouden maken en dus dacht ik ze daarom maar te verwijderen.

vr.gr

Het zijn echter hele kleine tekstbestandjes dus je harde schijf vol maken doen ze niet zo gauw. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan