Coolen / Cooling

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardovw

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Beste mensen,
Met dit tropische weer wordt mijn zowel mijn cpu als harde schijf 5 graden warmer dan normaal. Ik heb zeg maar zo'n waaier/ventilator op mijn kamer. Stel dat ik mijn kast open zet en die ventilator ernaast zet. Helpt dat en is dat wel goed?

Alvast bedankt

Koelen met kamer ventilator.

Je slaat de spijker op zijn kop. :)

Je zal verbaasd zijn over de temperatuur daling van de cpu en de rest van je systeem.

Gewoon doen dus.

Suc6

Ps.: zorg er wel voor dat er niets in je systeem kan waaien of vallen.

Ligt een beetje aan de temperaturen die je nu hebt, als je normaalgesproken lage temps hebt, zullen die 5 graden weinig uitmaken. Wat zijn precies die temps?

lagere temp.

Ligt een beetje aan de temperaturen die je nu hebt, als je normaalgesproken lage temps hebt, zullen die 5 graden weinig uitmaken. Wat zijn precies die temps?

Dat maakt verder weinig uit.

De systeem temperatuur zal dramatisch dalen indien hij de case opent en er een ventilator op richt.

Mvg.

Dat weet ik wel, maar of het zin heeft om die temp zo veel te laten dalen.... Ok des te lager de temp des te beter, maar om daar nou de hele kast voor open te schroeven en daarom de hele dag in de herrie te zitten... De meeste computers kunnen die 5 graden extra makkelijk hebben. En om nou te zeggen dat je pc er jarenlang langer door mee gaat... Niet echt.

langere levensduur.

Dat weet ik wel, maar of het zin heeft om die temp zo veel te laten dalen.... Ok des te lager de temp des te beter, maar om daar nou de hele kast voor open te schroeven en daarom de hele dag in de herrie te zitten... De meeste computers kunnen die 5 graden extra makkelijk hebben. En om nou te zeggen dat je pc er jarenlang langer door mee gaat... Niet echt.

Daar heb jij weer een punt. :D

Maar de temp. van zijn systeem zal meer dan 5 graden dalen. (wat hij met die winst doet is een andere kwestie)

Mvg.

Laatst bewerkt:
Klopt ook... :)

Nog iets anders; je blaast zo wel gelijk een hoop stof in je pc, dus als je hem weer dicht doet, even stofzuigen in de kast kan geen kwaad....

Ik ben een kast aan het bouwen waardoor ik mijn pc niet meer hoor. Althans minder. Helemaal geluiddicht. Erg prettig. De kast is heel mooi geworden en alles zit er in. PC, ethernet modem, splitter, stopcontact. Hele rambam. Gisteren wezen computeren!!!

Geloof het of niet. IK HEB MIJN VINGERS GEBRAND AAN DE KAST. 2 BLAREN op mijn vingers. AAARGHGH.

Om maar even aan te geven hoe warm een PC kan worden. IK heb mij dus gebrand aan de kast van de PC!!!!!

Wel een lekker idee dat ie het toch vol wist te houden.

Direct dus (Was ik al van plan) 2 fans geplaatst. Boven blazen en onder zuigen. Nou werkt het erg goed.

Nadeel dat ik wel weer die 2 #^@&$^%@ fans moets aanhoren:-(( maar okee toch minder dan de PC zelf.

kompas

Als je dan toch STIL wil, kun je net zo goed watercooling nemen, heb ik ook, stil en koel :D

Kun je gelijk je vingers in het water stoppen als je ze verbrand hebt :P

Mijn cpu werd 69 graden en hardisk 39 graden. Iedereen zei dat dat te hoog was maar ik merkte weinig en computer deed het perfect. Maar nu wordt mijn cpu 75 graden en harddisk 44 graden..... dus vandaar dat ik het vroeg!

Dat is inderdaad aan de erg hoge kant. Die ventilator is natuurlijk dan een goede tijdelijke oplossing, maar misschien dat je moet gaan denken aan een extra case fan.

ik weet dat het inbouwen niet zo moeilijk is, maar toch ben ik er altijd terughoudend in en weet ik er weinig van. Ik ben altijd bang dat ik iets verkeerds doe. Misschien tips of website's waar ik mijn zekerheid kan winnen??

Als je een casefan koopt, kijk dan eerst of je plek hebt in je kast en waar je hem wil gaan plaatsen, het beste is een beetje in de buurt van je processor/ videokaart, aangezien dat vaak de grootste warmtebronnen zijn. Kijk ook of er al een uitsparing zit voor een casefan, meestal is dit wel het geval. Het enige wat je dan hoeft te doen is de maat op meten (60x60 of 80x80mm) Meestal is dit 80x80. Dan koop je ergens een casefan. Waar je dan op kan letten is: de aansluiting zorg er voor dat het een molex aansluiting is. Dat is zo'n vierkant stekkertje met in ieder geval een zwarte gele en rode draad. Dan kan je hem namelijk zo op je voeding aansluiten. (even checken of je nog zo'n los stekkertje in je pc hebt hangen.) Dan heb je nog extra stille fans, of fans die je kan regelen en fans die zichzelf regelen naarmate de temperatuur hoger wordt. Keus genoeg dus :). Hier op helpmij zijn ook genoeg topics te vinden die hierover gaan. Maar mocht je nog vragen hebben, go ahead!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan