Cooler maakt bizar veel lawaai + hoge temp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Ik heb sinds gister een nieuwe pc. deze barebone van asus (T3-P5G965, S775, 250W) wordt volgens mij veel te heet. Ik heb er niet zo veel verstand van maar het volgende overkwam mij. Ik heb de hele pc aangesloten en vervolgens de stekker van de stekkerdoos in het stopcontact gedaan. Er kan dus niets zijn foutgegaan voor installeren van windows. Bij het eerste keer aanzetten van de pc kwam er zo'n immens lawaai uit de kast (afkomstig van de coolers denk ik), wat niet normaal is aangezien er een stille ventilator bij de pc zou zitten (Q-fan).

Ik heb in de bios het volgende gevonden

cpu temp 72 graden
mb temp 32 graden

cpu van speed stond op ignored

q-fan = enabled

beetje schokkend voor een gloednieuwe pc die bijna geen zware **** draait. (nog niet) Wat moet ik doen? Informatique zegt dat ik de pc op eigen kosten maar moet terugsturen naar rotterdam en de pc laten onderzoeken. Wat me wellicht geld gaat kosten. Zou het kunnen dat ze een foutje hebben gemaakt bij het installeren van de onderdelen in mijn PC?

de temp van de cpu is veeeel te hoog. Je hebt doe koeler toch goed er op zitten, koelpasta tussen cpu en koelblok gebruikt? Indien wel niet te dik er opgesmeerd want dat wekt dan weer hogere temperaturen op.

dat is inderdaad veel te warm. doe eens de zijkant van je case los zet de pc eens aan en bekijk eens even als de cpu fan effectief draait

Heb je zelf het systeem in elkaar gezet, of laten zetten?
Of de CPU fan draait niet, of er zit teveel(of geen) koelpasta tussen de CPU en het koelblok.

de temp van de cpu is veeeel te hoog. Je hebt doe koeler toch goed er op zitten, koelpasta tussen cpu en koelblok gebruikt? Indien wel niet te dik er opgesmeerd want dat wekt dan weer hogere temperaturen op.

geen idee. Ik heb geen verstand van computers. Die dikzakken van Informatique hebben 'm in elkaar gezet. Hopen dat mijn Processor dit blijft trekken of doe ik er goed aan de pc uit te laten???

Ze draaien overigens wel (ik geloof dat ik er twee heb. Een bij de processor en een bij de voeding, zou dat kunnen kloppen?)

Kan ik mijn pc gewoon openmaken als de pc aanstaat? Levert dat geen problemen op?

Laatst bewerkt:
geen idee. Ik heb geen verstand van computers. Die dikzakken van Informatique hebben 'm in elkaar gezet. Hopen dat mijn Processor dit blijft trekken of doe ik er goed aan de pc uit te laten???

Idd uitlaten.
Zijpaneel eraf, en kijken of de fan draait.
En aangezien je geen verstand van een PC hebt, zou ik de CPU niet gaan demonteren.
Misschien iemand in je naaste omgeving die wel verstand heeft van Hardware?

Ik zou zeker niet blijven verder werken met deze temperaturen of je cpu is rijp voor de barbeque. Ik zou de koeler en cpu eens afhalen om te controleren.

kijk eerst even na als je cpu cooler (fan ) wel draait. Kan doodgewoon daaraan liggen dat hij geblokkeerd zit door een kabeltje of zo.

ik voel het wel erg hard waaien binnen in (bij de voeding in de buurt)

herstel de wind komt vanuit de voorkant een groot zwart blok dat naar de achterkant toe wind uit blaast. Bij de voeding, die grijze kast achtering, voel ik volgens mij ook wel wind hoor.

Laatst bewerkt:
Kan de ventilator van je voeding zelf zijn, maar bij je cpu?? Zit er wel een koeler op??:confused:

zo iets

Laatst bewerkt:
Dat vierkantje is inderdaad je cpu. Dan hebben ze er gewoon geen koeler er op gezet :( . Vandaar dus die temperaturen. Terug gaan met die handel !!!!!!

Dan hebben ze gewoon geen koeler er op gezet :( . Vandaar dus die temperaturen. Terug gaan met die handel !!!!!!

maar iemand die ik ken, en nu via msn spreek, heeft dat ook neit en bij hem is de pc stil en koud

foutje van de gene die dit in elkaar heeft gezet?

Een cpu open en bloot in een pc wordt NOOIT gedaan, er zit minstens een koelblok op. Heb jij de cpu gekocht? want daar zit meestal ook een koeler bij. Een cpu met niks op is alleen koud als je pc niet aan staat dus ik geloof je vriend eigenlijk niet.

Laatst bewerkt:
Een cpu open en bloot in een pc wordt NOOIT gedaan, er zit minstens een koelblok op. Heb jij de cpu gekocht? want daar zit meestal ook een koeler bij.

cpu zat bij de barebone. staat hier voor mijn neus achter het kopje processor op de factuur : core 2 duo e6600 2,4 ghz s775 4mb box

achter cooler : meegeleverd met processor

ik heb dat ding in ieder geval niet.

idd een cpu die niet gekoeld word KAN gewoon niet. Dat is goed om je systeem naar de haaien te helpen. Dit zou jou ook helemaal niets mogen kosten want is een enorme fout van hun kant.

Die "box" staat voor cpu+koeler. Ik zou zeker contact op nemen met die winkel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan