Cooler Master Hyper Z600, Werkt dit?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Uhm tja... twas de duurste die ze hadden en ik kon me de naam herinneren dat ie erg goed was uit een paar reviews... Maar uhm heb ik er wel goed aan gedaan deze CPU cooler te kopen?!

Hij is echt muis en muisstil en echt een collossaal ding op je mainboard maar werkt dit? Ik ben gewend aan een herriemakende stofzuiger fan erbovenop als een Zahlman ofzo maar dit is alleen maar een alu toren met allemaal laagjes en pijpjes en een normale 80mm fan die je op de zijkant kan clicken met 2 vleugeltjes...

Het is hier dag en nacht meer dan 30 graden in mijn kamer (woon in Thailand) en heb nu een E3400 3.0 Core2Duo. Is deze fan goed genoeg? Of is dit alleen maar voor het stille?

Wie stelt mij gerust?

Verder kon ik de handleiding niet vinden (bleek achteraf niet in de doos maar in het tasje te zitten) en heb met een beetje fantasie dat ding er zelf maar opgeschroeft maar nu blijkt dat ik 4 van die ronde ringetjes plastic ben vergeten bovenop tussen het bord en de koeler... Onderop het bord wel gewoon de rubber ringetjes geplakt... Is dit heel erg? Echt geen zin om alles weer uit elkaar te halen....

Verder heb ik nog 2 vleugeltjes over om er nog een 80mm fan op te plaatsen maar een 2de was niet meegeleverd en zie er niets over in de handleiding, heeft dit zin?

Laatst bewerkt:
Er is maar 1 iemand die jou gerusdt kan stellen, en dat ben jezelf!

Als de temps van je CPU goed zijn, is het prima toch!!!

Mmm ja waar kan ik dat zien de temperatuur van mijn CPU? Tussen de 30 en 60 graden is goed toch?

Zou toch fijn zijn als iemand me kan vertellen of deze cpufan bedoeld is om stil te zijn of om heel erg goed te koelen. Ik wil namelijk vanwege de hitte een fan die heel erg goed koelt en geen stille.

Maar waarom 80 mm fans. Je kan er toch ook twee van 120 mm op zetten. Dat lijkt me de beste optie. Dat is A stiller en B koelt beter.

En je temps zijn voor die koeler toch wel erg hoog. Dat is werkelijk een van de beste cpu koelers die je kan krijgen op dit moment (op lucht dan hè). DUs ik vind de temps ietwat hoog.

Laatst bewerkt:
Haha hoi Swallav, die 30 en 60 graden was een theoretische vraag, ik weet niet hoe ik mijn cpu temperatuur moet uitlezen ;)

En er zit inderdaad een 120mm fan op, even vergist. Heb net alles weer uit en in elkaar gezet zoals het moest volgens het boekje en zie daar idd dat je er naar eigen behoefte nog een 2de 120mm fan op kan zetten. Dit ga ik dan maar doen morgen.

Als dit idd goed koelt kan ik hem iedereen aanraden voor 's nachts want de pc is nu volledig geluidsloos geworden... En ik hoor dan ook echt helemaal niks meer :)

Dit is van Everest Home Edition 2.20 na een potje Left 4 Dead (de kamer temperatuur is over de 30 °C )

Temperatures:

Motherboard 39 °C (102 °F)
GPU 42 °C (108 °F)
Hitachi HDP725016GLA380 40 °C (104 °F)
WDC WD2500KS-00MJB0 64 °C (147 °F)

Wat opvalt is het grote verschil in warmte tussen de 2 Harddrives... Zou het progje wel werken? Is dit in orde zo?

Hardware Monitoring : Winbond W83627DHG
Voltage CPU : 1.00 V
+3.3V Voltage : 3.34 V
+5V Voltage : 6.12 V
+12V Voltage : 11.51 V
Processor Fan : 1834 rpm
Processor Temperature : 39 °C
Mainboard Temperature : 39 °C
Power/Aux Temperature : 3.5 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 37 °C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 35 °C
:
GPU Diode : 43 °C
GPU Fan : 65.00%
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk Hitachi HDP725016GLA380 : 42 °C
Hard Disk WDC WD2500KS-00MJB0 : 68 °C

Zou er iets mis met die Harddisk zijn?! Heb vorige week nog een volledige test gerund op deze drive en toen was er niks mis...

Laatst bewerkt:
Temperaturen zijn opzich prima, behalve die HDD, die is erg hoog. Zit deze ergens tussen gebouwd misschien?

Nee die heeft net zoveel ruimte of airfllow als de andere... De kast staat overigens sowieso altijd open aan 1 kant.

Heb net maar eens even goed gevoeld en hij voelt ook echt beduidend heter aan dan de andere?!

Een geluk bij een ongeluk dat ik dit ontdek en een nieuwe kopen? Dit kan niet goed zijn toch?

Zorg dat de schijf meer koeling krijgt, dan denk ik dat ie nog wel een tijd mee kan hoor.

Dat ding staat tsjokvol met data waar in verder geen backup van heb dus denk dat ik het zekere maar voor het onzekere ga nemen.

Er is toch gewoon iets mis mee bij een verschil van 26°C?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan