Cooler Master Silent Pro 1000W kaput na 10 maanden...

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hallo allemaal,

Helaas... het is dan toch gebeurd vandaag: Voeding heeft de geest gegeven. R.I.P.
Het begon met dat mijn pc af en toe niet reageerde op de aan-knop. Tot vandaag toe hielp het om de pc direct in de muur te pluggen of wat USB apparaten te verwijderen. Meestal werkte hij daarna weer even totdat ik de pc weer opnieuw aan wilde zetten.
Maar vandaag wilde dat allemaal niet meer helpen. Dacht eerst dat er iets anders kapot was totdat een vriend van me de tip gaf om hem te jumpstarten. Vond ik een goed idee, dus heb dat geprobeerd. En tja, toen wilde de PSU niet aan gaan :(

Heb overigens nooit een klap, vonk of iets dergelijks gezien. Hij ging gewoon raar doen, en na een vrij korte periode van 2 maanden doet-ie het niet meer. Mijn vraag is, kan het zijn dat mijn psu ook andere componenten heeft kunnen slopen? Ik hoop het niet want ik heb net een splinternieuw moederbord :(

Alvast bedankt!

Groeten.

Hallo

"Het begon met dat mijn pc af en toe niet reageerde op de aan-knop. Tot vandaag toe hielp het om de pc direct in de muur te pluggen of wat USB apparaten te verwijderen. Meestal werkte hij daarna weer even totdat ik de pc weer opnieuw aan wilde zetten."

Het niet meer kunnen leveren van de piekstroom tijdens het opstarten van de p.c. zijn de typische symptomen van defekte/uitgedroogde condensatoren in de voeding.

"Mijn vraag is, kan het zijn dat mijn psu ook andere componenten heeft kunnen slopen? "

Zo goed als zeker niet , daar de voeding blijkbaar in beveiliging gaat.

"Cooler Master Silent Pro 1000W kaput na 10 maanden..."

Uiteraard de nog aanwezige garantie claimen

Dit:

"Hij ging gewoon raar doen, en na een vrij korte periode van 2 maanden doet-ie het niet meer"

Is uiteraard niet slim ... je had onmiddelijk aktie moeten nemen ... gelukkiglijk komt uw voeding in veiligheid , persoonlijk heb ik reeds erger gezien/meegemaakt....

Peter

Ok bedankt voor je antwoord. Nu kan ik weer slapen :)

En ik snap dat je zegt dat ik allang eerder met die voeding naar de winkel had moeten gaan, maar op het moment dat mijn pc raar ging doen wist ik nog niet dat het mijn voeding was. Al die tijd heb ik geprobeerd het te vinden tijdens de late avond uren. En tja, nu heb ik het gevonden xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan