Cooler Master V6 GT of Noctua NH-D14?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwabber123

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Oke, ik ben weer begonnen met het bouwen van een game PC :)
Maar nu is mijn vraag, welke cooler zou ik gebruiken?
Ik zou het liefst mijn AMD Phenom II X6 1100T 3.3Ghz Overklokken naar 4.0Ghz,
Ik zat te denken aan een van deze :

Cooler Master V6 GT:
http://azerty.nl/8-976-306124/cooler-master-v6gt-koeler-vo.html

Of

Noctua NH-D14:
http://azerty.nl/0-976-245968/noctua-nh-d14-koeler-voor-pr.html

Ik vind de Noctua nogal duur..
Ik wil graag onder de 50 blijven, dus dacht ik aan de V6 GT.

Wat vinden jullie? Of hebben jullie nog een betere? Laat een reactie achter! :)

Graag snel antwoord! :)

Mijn AMD 1055T word gecoold met de Corsair H50 en dat gaat lekker tot 3.9GHz Bij 4.0GHz krijg ik beetje te hoge temps. Niet absurd veel, maar net dat ietsje te veel om dagelijks te kunnen gebruiken. Dus ik zal wss ook meer als 60 euro moete uitgeven als ik naar de 4.0GHz wil gaan.

Voorlopig laat ik men systeem draaien op 3.7 of 3.8GHz en heb ik echt zeer aangename temps voor dagelijks gebruik. Heel goed onder de 55°C.

Ligt eraan wat je zelf wil. Gaan benchen tot het uiterste; dan raad ik je de Noctua aan. Wil je gaan tot een bepaald frequentie en dat dagelijks gebruiken om stabiel te blijven en goede temps te hebben, dan is +/- 60 euro voor een koeler zeker te doen.

Weet mij achteraf te zeggen hoe je temps waren, ben ook wel benieuwd. Ben zelf ook nog wat aan experimenteren met koeling. ;)

Mijn temps op mijn oude systeem (zonder airflow, 1 casefan. Niks anders) werd behoorlijk warm het liep op 25 - 35 idle en 40 - 60 tijdens gamen, dacht ik hier heb ik geen zin meer, ik zet de orginele onderdelen er weer in, en hou de andere die ik erin heb gedaan over, en bouw een nieuw systeem :)

Stock cooling wss ? Ik heb dat ook eens gedaan, kreeg dus serieuse hoge temps, om dat allemaal aan te passen, had ik dus ook zo iets van beter nieuw systeem bouwen, en dan kan je teminste fijne oc afstellen :)

stock cooling was gewoon zon goedkoop kleine heatsink met een AVC koeler van 80mm erop.. op 100% maakt die HEEEEL veel geluid

Ja ind, zelfs zo irritant dat het geluid door me hoofdtelefoon kwam tijdens een spel laden :D

Haha heb dus mijn beslissing genomen.. het word de NH-D14 :D, een kennis uit Denemarken heeft hem zelf ook zijn i7 OC op 4.2Ghz liep op 35 - 45 idle en 55 - 65 tijdens het gamen :D
Maar welk moederbord zal ik nemen? ik dacht aan deze http://azerty.nl/8-2817-427528/asrock-970-extreme4-moederbo.html
Iemand zij dat het TDP (wat is dat?) ervan 140 was, en mijn Processor is 125Watt zou die hierop werken met 12GB Ram, en een nVidia GTX460 768MB Versie
(Later nog in SLI mode) ??

Laatst bewerkt:
81 euro kost dat voor een 970 chipset. Geef beter 50 euro meer uit voor goedkoopste van de nieuwe chipset 990 van gigabyte.

Naaah ik mag maar 300 euro uitgeven en ik moet ook nog 12Gb Ram en een kast van 140 euro kopen ;) ik denk dat ik maar bij die moederbord blijf, mijn 1100T Zal er wel op werken toch? zonder uit te vallen etc,,

Het zal er wel op werken, als het de zelfde chipset heeft, en je pc uitvallen zal ook niet gebeuren.

Persoonlijk als ik zo buget gebonden ben, vind ik het een rare indeling, maar ieder zijn keuze ;)

Chipset bedoel ik dit mee:

GA890FX
GA990FXA
...

990 Is nu de laatste nieuwe.
970 Is de gene die op jou link te zien is.

;)

Aaah XD Maar ik heb mn MoBo al gevonden, op de website van Gigabyte staat op de CPU Support List ook mijn processor. En er staat dat hij werkt =)\
Dus ja,, maar wat is eeen goedkope DDR3-1600Mhz Ram Kit van 8gb? moet wel low-profile zijn I.V.M. Noctua NH-D14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan