Cooler plus tunnel plus extra cooler: Hoort dat zo?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb hier een kapote computer om te kijken wat er mis is. Op de processor zit een Intel cooler, in de zijdeksel zit een cooler op de zijdeksel gemonteerd met een groene pijp eraan. Is de kast dicht dan zit de pijp op de intel cooler.

Het geke is bij het voorzichtig openen van de kast is al de intel cooler van de processor losgekomen.:shocked:

Wat ik tot nu toe heb gezien was zo een intel cooler met een pijp erop en dan een soort foamring. Op de andere kast drukte deze foamring gewoon tegen de deksel aan, maar openen en dicht doen was een fluitje van een cent.

Hoort zo een cooler geïnstalleerd te worden?

Ik heb het Intel cooler weer netjes op het moederbord vastgezet en de verbinding tussen pijp en koeler op zijdeksel losgekopeld. Nu loopt de computer weer, maar de CPU wordt binnen seconden 65 grad heet. Het is een PIV 3000MHz. Hoe warm mag zo een Intel CPU worden? Plaatjes kan ik niet meer maken, het was al een klus om de kast weer dicht te krijgen.

Zal me niet verbazen als het een Prescott Pentium 4 is, dit zijn heethoofden. Heb je wel nieuwe koelpasta erop gedaan, gezien de koeling van de cpu is geweest?
Kijk eens met CPUz welke Pentium 4 het precies is en maak een screenhot van het eerste scherm.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Nee, geen koelpasta gebruikt. Ik heb de eigenaar verteld dat die zijn koeling moet verbeteren en dat de tunnel of pijp niet past.
Ik zit ook helemaal niet in het computer herstellen.

Hoi !

Dan zou ik de PC maar niet meer inschakelen, want zonder koelpasta gaat de CPU schade oplopen/uitvallen !

Ennne....de konstuctie met de koeling die jij beschrijft is volstrekt normaal hoor,bij bepaalde OEM-PC's.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan