Cooler spu veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
IK heb van een online helpdesk bericht gekregen dat ik de cooler of ventilator van mijn CPU moet veranderen, pentium 4 , 3Ghz ( PC is 1 jaar oud ) temperatuur van CPU was altijd gem 45 a 50 ° ; nu is die gemid 75 a 82 ° , mijn vraag is kan ik dat alleen doen thuis en wat moet ik juist kopen (wat kost dat ongeveer ??? ), of is het aangeraden dit te doen in een PC winkel ?

Laatst bewerkt:
Ik zou eerst eens kijken of er veel stof in de cooler zit.
Zo ja dan zou ik dat voorzichtig schoonmaken en dan weer eens kijken.

Niet teveel meer achter je pc, dit is VEEL te warm!!!!!

Als je een nieuwe koeler wil, heb je een koeler(en evt. koelpasta, zit er meestal bij in) nodig.
Je doet voorzichtig een klein beetje koelpasta op de processor, en drukt dan de koeler erop

maak eerst je hele computer stof vrij en kijk daarna of je een nieuwe cooler nodig hebt! oja waar heb je did in gemeten?

Bios temperatuur 70 a 80 ...

ok zal morgen eerst alles stofvrij maken ...

Ps waarom komt PC vast bij hogere temperatuur ...

dan stopt je processor er mee en dan loopt het vast.

En dat is weer om te voorkomen dat je processor kapot gaat.

je kan een nieuwe koeler kopen voor je pc, als dat je het beste lijkt. bij een computerzaak die begint met een N en eindigd op rod, (geen reclame toch? :P) heb je een koeler voor je cpu voor 15 euro. wat voor socket heb je?

terug ok

Ik heb de cooler gedomonteerd, volledig gekuist en ongelooflijk de temperatuur van de CPU is terug 44° inplaats van 70° !

Maar blijkbaar is mijn PC probleem niet opgelost (vastlopen van PC) bij gebruik van video programma's zoals mediaspeler of ulead video editor enz loopt de PC onmiddellijk vast.

Alvast de temperatuur is ok LOL !

Dan heb je kans dat je ventilator van je videokaart ook erg vuil is.Is dit niet het geval update dan de drivers van je videokaart eens.

nee

Ik heb juist een nieuwe videokaart , vorige had zelf geen fan ...

Ik zal in het weekend een zwaardere voeding plaatsen , één van 600 watt, huidige is amper (max 310)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan