Cooler werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAley

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Berichten
274
Hallo!

Ik ben onlangs overgeschakeld van Windows ME naar Windows 2000 Professional, wat echt wel nodig was, maar de cooler werkt niet.
De laptop is een Medion LT 9399, ik heb Everest geinstalleerd, en die toont natuurlijk hoge temperaturen, want ik hoor zelf de cooler ook niet aanslaan. Na een tijdje valt de laptop uit en start automatisch weer op, tijdens de bios tekst etc slaat de cooler aan, wanneer windows 2000 start slaat deze af. Ik heb een programma gedownload dat aangeeft dat de drivers voor Intel(r) 82801AA Bus Master IDE Controller niet geinstalleerd zijn. Ik weet niet of dit het probleem zal oplossen, maar ik wil deze toch geinstalleerd hebben. Ik heb deze driver gevonden, bestaanden uit:

intelide.sys, mshdc.inf

Ik heb al rechts op de inf geklikt en installeren gekozen, maar dit doet dus niks. Ik wete uit ervaring dat het beter is zo'n bestanden te installeren via hardware, maar als ik in Hardware Master IDE Controller kies, zegt hij correct geinstalleerd en heb ik geen keus voor deze te vernieuwen ofzo. Iemand enig idee? (voor beide problemen, ze hangen aan elkaar volgens mij)

Bedankt
 
Kijk eens in het Bios of de fan op automatisch staat, zodat deze bij een bepaalde temperatuur aangaat. stel hem zo in dat ie altijd aan moet staan.
 
Windows stuurt je cooler NIET.

De cooler wordt vanuit het bios bestuurd, Je kunt met speedfan soms hem ook besturen, maar windows zelf zou dat niet moeten doen.

Een IDE controler is de hardware die je harde schijf laat communiceren met je PC.

Eric.

P.S. Fan probleem is zeker NIET op te lossen door een ander OS.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan