Cooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariyan

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2008
Hallo, laatste tijden maakt mijn pc heel veel geluid. Ik heb gekeken waar het vandaan komt en het was de cooler. Ik heb net een nieuwe aangeschaft en heb de oude vervangen. maar nu maakt de nieuwe cooler nog steeds heel veel geluid :S als ik me pc opstart dan maaktie standaard veel lawaai, bij de oude ging het weg maar bij deze blijft het gewoon, de geluid verminderd niet als alles is geladen. Mijn oude cooler maakte pas veel geluid als ik een spel aan het spelen was (Word Of Warcraft). en als ik het dan minimaliseer dan was de geluid weg.:confused:

dus mijn vraag is nu: heb ik iets fouts gedaan dat het geluid niet verminderd (nieuwe cooler)?:confused:

of kan iets doen zodat de oude cooler niet veel geluid maakt?:confused:

alvast bedankt.:thumb:

Kan je de temperatuur van je processor eens meten met bijvoorbeeld core temp of everest? Het kan zijn dat je de cooler niet goed hebt gemonteerd.

Everest. Computer ----> Sensors

CPU : 49 graden (118 F) Verschilt tussen 48 - 50 graden
Seagate ST3200827AS 45 graden

En kan je kijken in je bios hoe het staat ingesteld wanneer de fan sneller gaat draaien en wanneer deze langzamer. Daar kan je waarschijnlijk ook het een en ander aanpassen

Nee dat moet in je Bios. Als je je pc opstart druk je op F10 of delete (verschilt per computer). Dan kom je in de bios (Pas op, je kan ook in de boot komen hier meot je niet zijn)

sorry voor het laat reageren.

Ik krijg een scherm voor me met allerlei instellingen (grijs witte kolommen) bijvoorbeeld de tijd instellen... zit ik goed ? en als ik goed zit, wat is mijn volgende stap ?

Ja nu ik er bij denk vind het niet echt gek nee :P maar ik ga gewoon een nieuwe kopen :) Toch bedankt allemaal :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan