Coolermaster 280L of Corsair H110i(GT) in Aerocool xPredatorX3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anthocyanes

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Zoals die titel aangeeft, zouden deze passen in mijn case? Verder heb ik een asus p6t met i7 920. (Ram zit vrij hoog op t bord) Ram sticks zijn Corsair vengeance, zijn vrij grote sticks..

Mvg

Laatst bewerkt:
Als het goed is moeten beiden passen. Je kunt de koeler dan het beste monteren zoals op dit plaatje:
[smallimg]http://www.corsair.com/~/media/Corsair/Product%20Photos/cpu-coolers/h110i-gt/large/H110i_10.png[/smallimg]

Wat je werkgeheugen betreft hoef je je als het goed is geen zorgen te maken: het koelblok zelf is niet zo groot. Je moet wel bekijken of je genoeg ruimte hebt voor de radiator & fans bovenin de kast ;)

Heb je al opgemeten hoeveel ruimte je daar hebt?

De radiator zelf zou moeten passen van de Coolermaster:
Radiator Dimensions 311 x 139 x 30 mm
(3cm dik dus)

De Corsair radiator past ook:
Radiator dimensions: 140mm x 322mm x 27mm
(2,7cm dik dus)

Dus de radiatoren passen allebei, maar dan moet je nog een oplossing vinden voor de fans. Standaard zijn fans 2,5cm dik dus dan zou je nog ruimte te kort komen. Je kunt dan overwegen om extra dunne fans aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld de Scythe Slip Stream Slim: http://www.scythe-eu.com/en/press-room/press-releases/slip-stream-120-mm-slim.html

Moeten de fans niet 14cm zijn ipv 12? En ik heb heb wel 5.5 cm als ik de ram niet meetel..

Je hebt helemaal gelijk, die fans moeten 14cm zijn ipv 12 ;)

Die platte fans halen 1300 rpm en de standaard meegeleverde 2100? Gaat dit dan nut hebben?

Jazeker, je moet voornamelijk kijken naar de hoeveelheid lucht die de fans verplaatsen. Dus vergelijk ze op die manier ;)

65,3 voor de platte en 113 voor de stock, lijkt me per stuk. Lijkt me geen zin hebben dan?

De platte verplaatsen dan minder lucht wanneer ze op maximale snelheid draaien. Dat zegt niet dat de koeler het dan niet goed doet!

Ik ga thuis nog 1x opmeten en een van de twee bestellen :) welke zou jou voorkeur hebben?

Voorkeur? tja, niet echt, ik denk dat ze allebei goed zullen koelen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan