CoolerMaster GM G 750 M Werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthiWare

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
282
Beste

Ik heb paar weken geleden mijn eigen pc samengesteld en deze werkte tot mijn zekering sprong.
Sindsdien werkt hij niet meer en dit omdat de voeding het begeven heeft terwijl de zekering sprong.

Ik heb 5 jaar garantie op de voeding maar in er staat duidelijk bij dat dit alleen maar van toepassing is bij normaal gebruik.
Ook heeft de voeding deze beveiligingen: Bescherming tegen oververhitting, voltagebeschermer, bescherming tegen te hoog voltage, bescherming tegen te laag voltage, kortsluitingsbeveiliging

Denken jullie dat in mijn geval ik nog garantie zou krijgen en dus ook een vervanging?

Heb al support ticket geplaats bij CoolerMaster ongeveer 2 weken maar nog steeds niks van gehoord, heb juist nog een nieuwe geplaatst.

Mvg
Matthias
 
Ja, dit is in principe niet iets wat jij met opzet veroorzaakt hebt. Wat de garantie betreft: dit dien je af te handelen met de winkel waar je de voeding gekocht hebt. Helpen zij je niet verder, dan kan je het altijd nog via de fabrikant proberen.
 
Ja heb ik ook niet met opzet gedaan maar de winkel waar ik het gekocht heb, Azerty in mijn geval betaalt alle kosten terug als ik werkelijk garantie heb maar ik ben daar nogal over aan het twijfel daarom mijn vraag.
Het is nogal zot om 50 € aan kosten te betalen en dan te horen te krijgen dat ik geen vervanging krijg of deze zelf moet kopen en dan nog is 80+ € moet betalen aan vervanging.
 
Bij aanvraag voor garantie behoor je nooit een aanbetaling te doen, dat is tegen de wet! De winkel moet kosteloos meewerken aan garantieafhandeling.
 
Ja, verzendkosten moet je vaak wel voorschieten. De arbeidskosten moet je betalen wanneer er geen defect is, maar moet je zeker niet voorschieten! Dit staat ook niet in de link die jij geeft.
 
Dus ik zou in mijn geval dus alleen moeten voorschieten en dan aangezien hij nog in garantie is toch een vervanging krijgen?
 
Sindsdien werkt hij niet meer en dit omdat de voeding het begeven heeft terwijl de zekering sprong
Ik denk dat ik er een beetje raar tegenaan kijk, maar (1) Doordat je zekering sprong heeft je voeding het begeven, of (2) Heeft je voeding het begeven, sluiting gemaakt en daardoor de zekering gesprongen?
Bij mij was het laatste het geval en hoefde ik alleen maar de verzendkosten te betalen ...
 
In het eerste geval zou dit betekenen dat de ingebouwde beveiliging van de voedig niet werkte denk ik toch? Maar zou raar zijn want scherm is dan weer niet kapot (deze zit in zelfde verlengkabel)
2 de geval lijkt me nu je het zegt logischer had er eigenlijk zo nog niet over nagedacht. Hopelijk is het bij mij ook zo dan.
 
even iets anders aangezien je voeding schade heeft opgelopen door kortsluiting zou je verzekering dit niet moeten vergoeden
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of mijn verzekering dit zou moeten vergoeden.
Het is tenslotte maar ongeveer € 75.
En onder welke verzekering zou dit dan vallen?
 
Je hebt gewoon nog garantie op de voeding hoor, je betaalt gewoon de verzendkosten van de voeding die jij heen stuurt .
 
Bedankt!
Cooler Master heeft eindelijk geantwoord: (engels)
Dear Matthias,

Thank you for your inquiry, apologies for the late reply.
We are sorry to hear this problem. Sounds like a faulty PSU. When your PSU is faulty you should go back to the shop where you bought it within the first 2 years of use (1 year in the UK) for a replacement or refund.

If the shop can’t help you then you can always contact us again.

Kind regards,

Michiel Bos

Dus dan ga ik het toch maar eens terugsturen naar Azerty, heb denk ik genoeg informatie nu :)
 
Toch nog eventjes vermelden hoe het verlopen is.

Heb de PSU opgestuurd naar azerty. Bij azerty hebben ze dan controle gedaan van de PSU en de dag zelf nog een nieuwe gestuurd.
En deze werkt terug (en blijft ook werken hoop ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan