coolermaster:kopen of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpu nerd

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hoi allemaal, ik ben aan het twijfelen over een aankoop van een coolermaster notebook cooler

deze dus:http://www.perfect-systems.nl/compu.../cooler-master-notebook-cooler-notepal-s.html

men laptop is een hp pavillion dv9000ea en ik weet niet of de temperatuur van de cpu wel gezond is : "normaal": bv, als ik msn,everest, firefox, en mediaplayer aan heb 39-40-45 soms wel 56°C. stressed: bv, idem "normaal" + photoshop, enemy territory , quickplay
loopt die op tot 72°C

is dit normaal? en zou ik die coolermaster wel kopen? (ps: de laptop is bijna een halfjaartje oud)

zolang er niets 'stottert' of je laptop niet uitvalt is hij niet overhit en zit je nog steeds op je normale temperatuur.

maar mijn toetsenbord en onderkant van men laptop worden wel zeer warm, en denk dat dat ooit schade aan men laptop zal aanbrenge... ik zit er soms wel van 13u aan een stuk op

Dat is volkomen normaal dat die zo warm worden, kijk even waar de warmte van je laptop wordt afgevoerd, tegenwoordig is dat meestal aan de zijkant, als het aan de onderkant is moet je er wel op letten dat je hem niet te lang op een zacht oppervlak laat staan dat de luchtafvoer belemmerd.
zolang je niets merkt van prestaties die achteruitgaan of jelaptop niet uitvalt is er niets aan de hand.

Het enige wat ik vroeger gehad heb met een laptop is dat er van de warmte achteraan kleine stukjes uit de hoeken waren gesprongen, maar dat kan in principe geen kwaad.

echt, zolang je niets abnormaals merkt is er niets aan de hand.

Dat is volkomen normaal dat die zo warm worden, kijk even waar de warmte van je laptop wordt afgevoerd, tegenwoordig is dat meestal aan de zijkant, als het aan de onderkant is moet je er wel op letten dat je hem niet te lang op een zacht oppervlak laat staan dat de luchtafvoer belemmerd.
zolang je niets merkt van prestaties die achteruitgaan of jelaptop niet uitvalt is er niets aan de hand.

Het enige wat ik vroeger gehad heb met een laptop is dat er van de warmte achteraan kleine stukjes uit de hoeken waren gesprongen, maar dat kan in principe geen kwaad.

echt, zolang je niets abnormaals merkt is er niets aan de hand.

En zodra je wel iets merkt, dan ben je te laat:confused:

En zodra je wel iets merkt, dan ben je te laat:confused:

De kans is echt klein dat van zodra je iets merkt dat het meteen fataal is.

Vaak valt je laptop uit of stottert er iets en heb je tijd genoeg om uit te dokteren dat dit door oververhitting komt.

vi sta bedankt voor de hulp, kdenk dat ik toch maar zo een coolmaster ga kopen bij computerzaak hier in de buurt , want zoals mrmusic al zegt "als je iets merkt bben je telaat":p dit postje sluit ik

of als er anderen zijn die ervaring hebben met een coolmaster ?? helpt dit zeer goed met het koelen van je cpu ??

Laatst bewerkt door een moderator:
@TS

Sorry, excuses, maar ik reageerde even op die andere post.

Voor wat betreft de warmte-ontwikkeling:
Kijk eerst eens even of alle ventilatie-openingen van de laptop nog goed open zijn en niet vol met stof zetten. Het is inderdaad ook beter om de laptop niet op een zachte ondergrond, zoals b.v. kussen, deken e.d. te gebruiken.
Ook is het heel goed mogelijk dat de koelblokjes in de laptop inmiddels vol stof zitten en daardaar voor minder koeling zorgen.
Wanneer je zelf handig bent, kun je de laptop openmaken en dat controleren en eventueel met een kwastje de boel goed schoonmaken.

Wanneer je van mening bent dat je laptop veel warmer wordt dan vroeger, is dat zeker een mogelijke oorzaak.

@TS

Sorry, excuses, maar ik reageerde even op die andere post.

Voor wat betreft de warmte-ontwikkeling:
Kijk eerst eens even of alle ventilatie-openingen van de laptop nog goed open zijn en niet vol met stof zetten. Het is inderdaad ook beter om de laptop niet op een zachte ondergrond, zoals b.v. kussen, deken e.d. te gebruiken.
Ook is het heel goed mogelijk dat de koelblokjes in de laptop inmiddels vol stof zitten en daardaar voor minder koeling zorgen.
Wanneer je zelf handig bent, kun je de laptop openmaken en dat controleren en eventueel met een kwastje de boel goed schoonmaken.

Wanneer je van mening bent dat je laptop veel warmer wordt dan vroeger, is dat zeker een mogelijke oorzaak.

no problem mr music:) maar denk niet dat de ventilatie openingen vol met stof zitten, hij is pas een helfjaartje oud .. en heb hem nooit gebruikt oop een zachte ondergrond altijd op een bureau. ik durf mijn laptop nog niet opendoen want dan ben ik bang dat de garantie vervalt

vi sta bedankt voor de hulp, kdenk dat ik toch maar zo een coolmaster ga kopen bij computerzaak hier in de buurt , want zoals mrmusic al zegt "als je iets merkt bben je telaat":p dit postje sluit ik

Kijk, wanneer je een dergelijk coller wilt kopen, ook eens op Ebay.
Daar heb ik er ook een aantal gekocht en scheelt je heel veel geld!! Ze kosten dara maar een paar euro.
Wanneer je een PCMCIA slot over hebt in je laptop, bestaan daar ook koelers voor:

b.v. http://cgi.ebay.nl/Nieuw-Pcmcia-lap...ryZ36844QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

en heb hem nooit gebruikt oop een zachte ondergrond altijd op een bureau.

prachtige beslissing, weetje: je computer gebruiken op een zachte ondergrond zoals bijvoorbeeld in een bed of in een zetel, daar kan je laptop wel even tegen, uurtje toch zeker, afhankelijk van laptop tot laptop. Het gebruik van een laptop op bed of zetel is echter veel slechter voor jou rug dan voor de laptop zelf!;)

Kijk, wanneer je een dergelijk coller wilt kopen, ook eens op Ebay.
Daar heb ik er ook een aantal gekocht en scheelt je heel veel geld!! Ze kosten dara maar een paar euro.
Wanneer je een PCMCIA slot over hebt in je laptop, bestaan daar ook koelers voor:

b.v. http://cgi.ebay.nl/Nieuw-Pcmcia-lap...ryZ36844QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

bedankt maar, ik mag niks kopen via ebay van mijn ouders, ik mag maximum 50euro geven aan zn cooler dus die cooler dat ik wil kopen ligt er ong 20euro onder , is het goed als ik die koop ? of heb je andere suggesties?

Ik heb het offtopic geblaat over Ebay zoveel mogelijk verwijderd. De TS heeft hier totaal niets aan.

Graag verder ontopic.

Hoi !

Gewoon aanschaffen: verlengt de levensduur van je laptop aanmerkelijk, en je temp. zijn altijd tenminste 10 % lager.

Mijn vrouw gebruikt er altijd een van Zalmann sinds haar verblijf in de Filippijnen: het werd haar toen door de laptopleverancier ten zeerste aangeraden en ze heeft er nooit spijt van gehad.

Greetz,

Harry.

je hebt hem een half jaar en 13 uur per dag gebruik je hem?
ik ga ff van 10 uur per dag uit en dan een half jaar lang is toch al gauw 1800 uur.. zolang heeft de mijne nooit aangestaan in 2,5 jaar tijd.. en toch zat deze na een jaar al vol stof.. ik zou dus ook ff kijken of er stof in zit..

je hebt hem een half jaar en 13 uur per dag gebruik je hem?
ik ga ff van 10 uur per dag uit en dan een half jaar lang is toch al gauw 1800 uur.. zolang heeft de mijne nooit aangestaan in 2,5 jaar tijd.. en toch zat deze na een jaar al vol stof.. ik zou dus ook ff kijken of er stof in zit..

ik denk toch dat ik jullie raad ga volgen en mij een coolermaster uit mij vorige link ga aanschaffen, 32euro is nu ook weer niet ZO veel hè , bedankt voor de snelle reacties allemaal , deze sluit ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan