Coolermaster Silent Pro M600 OF Real Power M620?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
HalloHallo iedereen,

ik heb weer eens een vraag!
tijdje geleden was ik ook al naar een nieuwe voeding aan 't zoeken, en toen
kwam ik uit bij de Corsair HX620. Toen is dat niet doorgegaan, want ik heb eerst mijn
behuizing vervangen. Maar ja, het stond nog steeds voor een keer op mijn lijstje, en nu is dat dus het eerstvolgende onderdeel dat ik wil vervangen. Nadat ik opnieuw even alternate, azerty en dat soort shops bekeken had, zag ik dat de Corsair HX620 inmiddels verouderd is, want hij is voor een veel hogere prijs te koop (107 euro) dan andere voedingen van 600 Watt. Dus ik ben verder gaan zoeken, en kwam toen uit bij twee Coolermasters. (Coolermaster vindt ik best, heb ook een behuizing daarvan en die bevalt zeer goed).

de behoorlijk nieuwe Coolermaster Silent Pro M600

de wat oudere Coolermaster Real Power M620

Beiden zijn modulair, en beiden hebben voor en nadelen. Zo heeft de M620 een kous om alle kabels, en zijn er 6 5-pin aansluitingen. Nadeel is dat er maar 1x PCI-E 8 pin op aangesloten kan worden, en hij is minder efficiënt. de M600 heeft als voordeel weinig lawaai, hoge efficiëntie en 2x PCI-E 8 pin. Nadeel is echter de lelijke flatcables en maar 4x 5-pin aansluitingen. Ook de dateringen verschillen. De M620 is al 2,5 jaar oud, de M600 nog niet eens een half jaar. Nu vraag ik aan jullie de zo vaak gestelde vraag:

Welke Nemen??

Oh ja, en als er videos te vinden zijn over een van deze twee op youtube, alsjeblieft een link geven, want ik kon ze niet vinden. Alleen maar gewone geschreven reviews met foto's maar geen videos.

Alvast bedankt!:thumb::thumb:

Ja ik ben er van overtuigd dat ze allebei goed zijn, maar welke zou jij dan nemen??

Ik denk bij nader inzien de Silent Pro, heeft zeer goede beoordelingen bij Hardware.info en is zeer stabiel. En de lelijke flat cables is denk ik niet van toepassing aangezien er toch een kast voor zit (Of heb je een open deel erin zitten met glas?) En 5 molexen, heb je er meer nodig?

Misschien ga ik dan wel voor de Silent Pro M600, deze is wel een flink stuk nieuwer = moderner = efficiënter. Ik heb een groot rooster aan de zijkant van de kast zitten, wel open dus, maar daar kijk ik nooit door aangezien ik (nog) geen casemodverlichting heb ingebouwd.
(behuizing = Coolermaster HAF922)
Die flatcables neem ik dan maar voor lief. Wat nog wel een verschil is, is dat de M600 een enkele (single) 12V rail heeft, en de M620 meerdere (triple) 12V rails heeft. Wat heeft het voor nut als je meerdere rails hebt? Is dat beter of niet?

Alvast bedankt! :thumb:

Oké, het maakt dus eigenlijk niet zo veel uit (met de moderne beveiligingstechnieken)

Toch nog een vraag: ik zie overal over die Coolermaster voedingen wel staan dat ze SLI gecertificeerd zijn, maar ik lees niets over Crossfire of CrossfireX. Dat is voor mij interessanter aangezien ik fervent ATI fan ben en nooit een Nvidia zal kopen. (dus geen SLI zal gebruiken).

Stukje over de 700 watter,

De Silent Pro M700 is een stille en efficiente voeding, geeftondersteuning voor een eventuele SLI/Crossfire setup en heeft genoegaansluitingen om negen hardeschijven en nog 3 extra molex-gestuurdehardware van stroom te voorzien. De voeding heeft nog geen exacte prijsmeegekregen maar zal rond dezelfde prijskoers als de Real Powervoedingen liggen. Daarbij krijg je dus een Hogere efficientie, eenstillere voeding, een nieuw soort kabelmesh en de rubberen pads die inRevisie twee goed uitgewerkt zal worden. Dus de Coolermaster Silent ProM700 is Silent-hardware Goedgekeurd!

Ik ga er vanuit dat dit ook geld bij de 600 watter maar dat daar niet over gesproken wordt aangezien 600 watt volgens velen te weinig is voor Crossfire/SLI.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan