coolers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje.

Ik heb een a open Big tower gekocht.
nu heb ik er 5 coolers bij zitten die in die kast ingezet kunnen worden nu is mijn vraag hoe moet ik die coolings plaatsen de lucht de kast in blazen of de lucht er uit trekken?

in de voeding zit een 120mm fan boven de cpu.

ik heb 5 coolers van 80mm.

wie weet hoe ik dit het beste kan oplossen alvast bedankt groetjes mike

1 vanaf de zijkant naar je videokaart laten blazen. Dus koude lucht van buiten naar binnen.
1 aan de voorkant zo laag mogelijk bij de grond de koude lucht wederom in de PC blazen.
2 aan de achterkant de warme lucht UIT de pc laten blazen.
Hou je er nog één over en zou je bijvoorbeeld helemaal boven op kunnen zetten. Ook lucht UIT de pc blazen.

Naar mijn mening is het beter om altijd meer FAN's UIT je PC te laten blazen dan erin, hierdoor creeër je onderdruk waardoor warme lucht gemakkelijker uit je pc gaat.

Zorg er ook voor dat alle kabels netjes geordend zijn zodat je een goede airflow in je kast krijgt.

Misschien dat anderen betere/meer opties voor je weten.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Big-Tower H700(A), 350W beige

Hoi ik heb dus deze tower:

Big-Tower H700(A), 350W beige

zie de foto waar eventueel coolders kunnen.

achterin bovenin kunnen hdd met daar achter kun je ook eventueel coolers zetten maar moeten die dan in blazen of uit zuigen?

alvast bedankt groetjes mike

Bijlagen

• 1069853657.jpg
    1069853657.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 60
Das een flinke stofzuiger ;)

Als ik het goed zie, heb je een gaatjesrooster die de ventilatoren afschermen. Je kan deze er met een zware draadtang uitknippen (goedkoper dan een dremel) en een grill gebruiken om de ventilator af te schermen. Gaatjesroosters blokkeren +60% van de luchtstroom. Zelf heb ik dit gedaan en dit scheelde weer 5 graden op de cpu.

Test hoeveel koeling echt nodig is. Begin met 1 ventilator die achterin de lucht uitblaast, dan twee, dan +1 voorin etc.

Ik heb de zelfde kast,en had ook problemen met de airflow.

Ik had ook een fan in de zijkant gemaakt(videokaart) en nog eens 2 bovenin en eentje voorin(onder)

Ik kwam tot de ontdekking dat mijn temps juist hoger werden door de fan in de zijkant.

Ik heb dus nu alleen een fan net onder de voeding die de lucht uit de kast trekt.
En de cpu is nu 41C dit was 50C met al de fans.
(Athlon XP 2600 @170mhz)

Dus meer is niet altijd beter:D ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan